RBKhater Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Gamestop har en greie med at hvis du forhåndsbestiller spill får du 100kr ekstra å handle for (= gavekort) http://www.gamestop.no/extrapages06.asp Det står ikke noe om prisen på spillene, mener dette er på grensen til svindel. De setter prisene minst 100kr høyere enn konkurrentene, så det blir egentlig samme eller fremdeles høyere pris som dem når man trekker fra de 100kr. Mener det må stå hva spillene egentlig koster i annonsen. Ett grovt eksempel var Shift 2 X360 som de har satt til 599 (499 med rabatt). Elkjøp solgte det til 399kr. (hvertfall før release) Det kan umulig være lov å holde på sånn, vurderer å melde dem til forbrukerrådet. Ingen normale butikker setter nyheter til 599kr lenger. Har selvf ikke gått på trikset, men fikk sjokk når jeg ringte og spurte om pris. En annen ting er at de som jobber der sjelden har hørt om spillet du spør etter, men det viser jo bare hvor håpløs kjeden er. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 De kan vel strengt tatt prise varene sine akkurat så høyt de ønsker. Det eneste som skjer er jo at ingen kjøper noe. Lenke til kommentar
Sveinz Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Gamestop har en greie med at hvis du forhåndsbestiller spill får du 100kr ekstra å handle for (= gavekort) http://www.gamestop.no/extrapages06.asp Det står ikke noe om prisen på spillene, mener dette er på grensen til svindel. De setter prisene minst 100kr høyere enn konkurrentene, så det blir egentlig samme eller fremdeles høyere pris som dem når man trekker fra de 100kr. Mener det må stå hva spillene egentlig koster i annonsen. Ett grovt eksempel var Shift 2 X360 som de har satt til 599 (499 med rabatt). Elkjøp solgte det til 399kr. (hvertfall før release) Det kan umulig være lov å holde på sånn, vurderer å melde dem til forbrukerrådet. Ingen normale butikker setter nyheter til 599kr lenger. Har selvf ikke gått på trikset, men fikk sjokk når jeg ringte og spurte om pris. En annen ting er at de som jobber der sjelden har hørt om spillet du spør etter, men det viser jo bare hvor håpløs kjeden er. Da jeg spurte om prisen på Shift 2 sa de at 599kr er prisen på alle nye spill nå. Elkjøp solgte for 399 men kun første dagen. Shift2 og Crysis 2 koster nå 499 der. Er enig i at 599 er drøyt, men de gir visst også 25% ekstra i innbytte på spillene dine hvis du bruker de til å forhåndsbestille. Så hvis man har en del spill å bytte inn pluss 100kr's greia så blir det ikke så ille. Selv kjøper jeg aldri spill der, i alle fall ikke nye men er glad jeg kan selge mine spill til dem. Endret 2. april 2011 av Sveinz Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Kiwi gjorde noe lignende, for et par år siden, hvor de kjørte en lang og hard kampanje, hvor de proklamerte at de fjernet prisen tilsvarende momsen på alt "frukt og grønt". Problemet var, at Kiwi i utgangspunktet hadde en langt høyere utgangspris på frukt og grønt, enn andre kjeder. Sleip markedsførings taktikk kalles det. Butikker opererer gjerne med en anbefalt/veiledene utsalgspris. Innenfor denne, så er det opp til den hver enkelte kjede å avgjøre hvor mye de ønsker å ta betalt pr. Spill. Eneste som i realiteten kan påvirke dette, er markedets etterspørsel. Om folk er villig til å betale den prisen, så sier det seg selv at kjeden fremdeles kan fortsette med å ta seg betalt slik. Personlig unngår jeg alt som heter Gamestop, da jeg har erfart at de ofte ligger langt over snittet når det kommer til "launch" priser for nye spill. Tok turen innom det lokale kjøpesenteret, hvor jeg sjekket prisene til launch: Gamestop = Crysis 2 599 ,- Homefront 599,- Spaceworld = Crysis 2 499,- , Homefront 499,- Coop Obs! = Crysis 2 449,- , Homefront 399,- Sier seg selv hvor jeg valgte å kjøpe begge spillene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Men åpenbart er jo NOK folk villig til å betale 599 for spill. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Sikkert en del som er villig til å betale mer for å ha dedikerte spillbutikker. Men ikke meg Lenke til kommentar
Sveinz Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Gamestop var gniene i dag synes jeg. Fikk bare 170kr i kontanter for Shift2. Fikk derimot 270kr for Crysis 2 forrige uke. Så tydelig at det ikke bare er hvor nytt et spill er som teller. Litt irriterende. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Gamestop var gniene i dag synes jeg. Fikk bare 170kr i kontanter for Shift2. Fikk derimot 270kr for Crysis 2 forrige uke. Så tydelig at det ikke bare er hvor nytt et spill er som teller. Dette kan skyldes at de vurderer salgsmuligheten for spillene forskjellig. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Vel, de tar imot filmer også. jeg solgte dem fem filmer... for 26 kroner. og hva solgte de videre for? 99,- kroner. Gamestop er ikke stedet du går for å selge dine brukte filmer/spill altså. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg fikk 500 kroner for de filmene jeg hadde med til dem. Muligens mindre enn hva jeg ville fått på finn.no, men da fikk jeg kvittet meg med all "dødvekta" uten å måtte stresse med det... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Alle kjedene priser spill forskjellig. Hvis du går inne på samme kjøpesenter, finner du 100-200kr forskjell i pris på helt nye spill. Platekompaniet pleier å være billigst av alle, men de har veldig lite utvalg. Sånn er det bare. Gamestop tjener nok mere på bruktsalg, noe ingen av de andre kjedene har. Skal du ha et kliss nytt spill er det kanskje større sjans å finne det på Gamestop enn Elkjøp, men elkjøp har det gjerne til 150kr mindre også. Spaceworld pleier å ligge likt eller 100kr under gamestop. Endret 2. april 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Handler aldri nye spill på Gamestop med mindre det er veldig gode tilbud. Makan til høye priser! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Neh, gamestop går man innom for å browse bruktspillhyllene. Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Neh, gamestop går man innom for å browse bruktspillhyllene. Nja, de fleste spillene der er litt gamle da, og finnes som regel billigere på internettbutikker fra utlandet Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Joda, men jeg handler 95% av spillene mine på impuls, blir ikke det samme å bestille nøyaktig det og det på amazon, liksom. Jeg liker å browse i ei diger hylle. Er vel det som gjør at butikker som Outland overlever. De selger manga og andre tegneserier og bøker til dobbel pris av Amazon, men likevel handler folk der. Endret 10. april 2011 av Bytex Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Syns også det virker sleipt, hele "opplegget" dems virker kjipt, hadde aldri vært der før i dag og skulle bytte inn noen spill, fikk nesten ingenting i innbytte og i tillegg har de utrolig høye priser på spill, da blir det bare ubruklig. Det kan kanskje virke på noen at de får mye for spillene sine siden de gir litt mer hvis man handler hos de, men det er jo kun fordi det koster flere hundre kroner mer for spillene hos de... selv de brukte er latterlig dyre. Første og siste gang jeg gikk dit. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det som strengt tatt er sleipt er at de kjøper brukte spill, noe som i de fleste eula'er er forbudt. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Gamestop har da alltid tatt 599,- for nye spill, så er nok ikke noe lumskheter der. Det som er mer sleipt med tilbudet derimot er den lille teksten. De 100,- varer bare i 3 måneder og kan naturligvis ikke brukes i samme transaksjon eller tas ut som kontanter. Så med mindre du har planer om å kjøpe ett brukt spill så har du 3 måneder på deg til å gi dem 500,- mer. Så selv med en optimal løsning der du bytter inn for 480,- (600,- med bonus), og bruker 100,-bonusen på ett til nytt spill, så kosta begge spilla 490,- i gjennomsnitt. Hvis du bytter inn for mindre, eller ikke bruker bonusen i løpet av 3 måneder så er de fortsatt klart de dyreste. Men men, Gamestop er blitt en bruktspill-kjede uansett. Alt de driver handler bare om å få tak i dine gamle spill og selge dem mye dyrere. Skal du ha et kliss nytt spill er det kanskje større sjans å finne det på Gamestop enn Elkjøp, men elkjøp har det gjerne til 150kr mindre også. Spaceworld pleier å ligge likt eller 100kr under gamestop. Jau, spørs litt hvor man bor. Her i byen er det stort sett bare Gamestop og Spaceworld som har nyheter inne til enhver tid. Men Spaceworld sin "100,- mindre første uka" er en fin ting Skulle gjerne handla mer over internett siden det er billigere, men har litt for mange dårlige erfaringer med treig levering. Endret 26. april 2011 av Ares_InnleggNO Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Syns også det virker sleipt, hele "opplegget" dems virker kjipt, hadde aldri vært der før i dag og skulle bytte inn noen spill, fikk nesten ingenting i innbytte og i tillegg har de utrolig høye priser på spill, da blir det bare ubruklig. Det kan kanskje virke på noen at de får mye for spillene sine siden de gir litt mer hvis man handler hos de, men det er jo kun fordi det koster flere hundre kroner mer for spillene hos de... selv de brukte er latterlig dyre. Første og siste gang jeg gikk dit. Jeg gikk innom og spurte hva jeg ville få for spillene mine. Jeg kunne få 50 kr for Toy Story 3, som er helt nytt. Og 15 kr for FIFA 10. Synes hvertfall halv pris av det de selger det for igjen burde være minimum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå