Gå til innhold

Pent kabinett til stereo-/tv-benk

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et kabinett jeg lett kan sette inn stereobenken, koblet opp mot tven. Jeg har ikke veldig mye penger å legge i "prosjektet", og skal bruke komponenter som for øyeblikket står i et midi-tower.

Tanken er å finne ett kabinett uten veldig mye lys-dioder i front (helst så lite som mulig), er lavere enn 17cm høyt og har plass til ett hovedkort i atx-format (og "vanlig" psu). Det skal i utgangspunktet ikke være en media-pc, men ettersom tven er skjermen min, så vil det jo bli brukt til noe film osv. Støy er i utgangspunktet nedprioritert men absolutt ett pluss om det er gode løsninger for å begrense det.

Jeg har tittet litt rundt i nettbutikker, men erfaringsmessig så er det lurt å høre litt rundt i forkant. Har noen av dere noen gode ideer om hvilket kabinett som hadde passet meg?

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg målt på nytt, og jeg er ikke sikker på hvor jeg hadde 17cm fra, men det viser seg at maks høyde er 15cm... og det gjør jo saken litt verrre (ihvertfall dyrere!) :(

Noe ala http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=lc02&area=usa eller så får jeg vel belage meg på å lage ett kabinett ut av en gammel forsterker.

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar

Hvorfor har folk så lave tv-benker? Skal du ha haken mot brystet når du ser på tv? Var en tur på IKEA for noen uker siden og der var alle tv-benkene lave, og rommet for konsoller, anlegg og mediapc var svært lavt. Skal man ikke ha all underholdningselektronikken i slik tv-benk?

Beklager at jeg derailer tråden, var bare så frustrert når jeg kikket etter tv-benk på IKEA.

Lenke til kommentar

Abigor: Jeg har "arvet" benken, så vet ikke hvor den er blitt kjøpt, men den kunne med fordel vært litt høyere. På en annen side er den relativt lang og dyp, så det er i grunn relativt god plass. Men så var det høyden da...

Kongklykken: Det er ingen list her, litt enkelt forklart (og helt feil proporsjoner) ser den slik ut:

|-----| 
  |  T  |  
  |  V  |
|-----------|
|-----------|
|           |

Med andre ord så er den "åpen" tvers igjennom og dekoder, forsterker, xbox, pc osv. står på hylla.

Lenke til kommentar

Kun amentio som har det.. Ville styrt unna.

Da_Assassin: Ok, nei da blir det verre. :)

Hva med å ta i bruk din kreative side og bygge PCen inn i selve benken, slik at den blir "kabinettet"? Det er iallefall billigere med tanke på økonomi, men sikkert nok ganske tidkrevende. Skal si at jeg har vurdert den tanken selv, men tid og ork er ikke min sterkeste side. :p

EDIT:

La til link.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Hva med å ta i bruk din kreative side og bygge PCen inn i selve benken, slik at den blir "kabinettet"? Det er iallefall billigere med tanke på økonomi, men sikkert nok ganske tidkrevende. Skal si at jeg har vurdert den tanken selv, men tid og ork er ikke min sterkeste side. :p

EDIT:

La til link.

Saken med skatt-vest er løst og det er konkursbegjæringen er opphevet.

http://amentio.no/blogg/2011/03/16/pressemelding-amentio-datakjeden-er-ikke-konkurs/

Lenke til kommentar

EDIT:

La til link.

Her på jobben så har jeg tilgang på elektronikk-verksted, og jeg mener at jeg skal kunne få tak i noen gamle forsterkere som kunne passet...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...