fflex Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Kjøp heller ett krafigere grafikkort, og dersom det ikke skulle holde mot formodning.. så kjører du på et til i etterkant. Dette med støy/temperaturer samt at ikke alle spilltitler er optimalisert for CFX/SLI er nok for meg at jeg ikke vurderer det selv. Dersom jeg skulle kjørt multi GPU så hadde det blitt 2 stk highend Mitt forslag (noe mer "edruelig" enn ditt) men jeg mener det også er mer fornuftig. Skjermkortet er et GTX 580 med en fantastisk bra kjøler mtp støy/temp, og som også er på salg om dagen. Kabinettet var hovedsakelig valgt på grunnlag av pris for å matche ditt originalsetup. Fra komplett.no: Endret 30. mars 2011 av fflex Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 merk deg at ytelsesforskjellen mellom gtx 580 og gtx 570 er ganske liten. prismessig får du mer for penga med et hd 6970 eller gtx 570. Lenke til kommentar
LordSeb Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) merk deg at ytelsesforskjellen mellom gtx 580 og gtx 570 er ganske liten. prismessig får du mer for penga med et hd 6970 eller gtx 570. Takk for tips! Jeg skal uansett ikke kjøpe noe Nvidia kort etter min erfaring med Nvidia. MYE bedre med AMD spør du meg. Og det som er så fint med 6950 er at den har 2 bioser så jeg kan "Transforme" den over til en 6970. Billigere, bedre ytelse. Blir ikke bedre. Men jeg får finne ut hva jeg gjør med kjøling på disse kortene. Jeg kjøper med kjølere, også får vi se. ligger de på over 100 grader så burde jeg kanskje montere kjølerne. Også når det gjelder den Komplett listen. Jeg handler litt overalt Netshop - Kabinett. noen ting på komplett. resten fra dustin. Sparer mer kroner der. Litt utover våren, når jeg får solgt mopeden min så blir det upgrade. Setter stor pris på alle som har deltatt så langt i tråden. Skal også selge hele gamle pc'n min. Hvis noen kanskje er interessert så er det bare å sende en melding! 6950 TIL 6970 EDIT: Jeg velger å kjøpe XFX kortene fordi de har en vill garanti. Blir det problemer så blir det som oftest fikset uten noe problem. Endret 31. mars 2011 av Basselusk Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Har hatt flere kort fra både Nvidia og ATI/AMD i mange ulike maskiner og vært svært fornøyd med begge. Hvor alle disse problemene enkelte har kommer fra er et lite mysterium 6950 er uansett et godt valg. Ang. dette med 6950-flash så hører det nok mer til den historien enn gull og grønne skoger. Ja, det stemmer at det til en viss grad kan gjøres, men problemfritt er det ofte ikke. En av flere kilder. Endret 31. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Angående XFX er de kjent for å ha hatt en dårlig garanti og fryktelig komponentvalg for overklokkere. Nå er det vel referanse-desgin, men likevel. PowerColor er som Palit/Gainward i at de ofte har gode/alternative design, mens du har Sapphire som er EVGA-tilsvarende i den form av at de er nærmeste partener for AMD. ASUS, Gigabyte og MSI er gode valg avhengig av hvilke GPUer man velger. De pleier hvertfall alltid å ha gode overklokkingsmuligheter når de legger på sine egne kjølere i high-end-sjiktet EDIT: Flashingen av HD 6950 til 6970 gir ofte bare 5-8% et sted ved samme klokkefrekvenser, da er det like greit å bare overklokke så langt du kommer, HD 6970-bioset har også lavere CAS-latency på minnet, som gjør at du kanskje må nedklokke VRAM om du vurderer en flash. Endret 31. mars 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå