Gå til innhold

Skal lage et kabinett, men hvilke materiale skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Nja er jo enkelt og transportere hvis man eier en liten lastebil. Eneste problemet blir når kabinettet skal tas av lasteplanet.

Hadde blitt store overskrifter i avisene hvis det hadde skjedd en ulykke pga et slikt kabinett.

"Gutt (16) overkjørt av datamaskin"

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha.. Betong ja!. Hadde vært kult det, men blir nok litt for tungt for min smak;) + at jeg ikke akkurat er så veldig "handyman" av meg så har jeg nok prosjekt bare med å lage det i tre:P... Har forresten endret tema/design på kabinettet nå. Skulle egentlig lage en terning med 1-6 med svarte rundinger rundt kabinettet, men følte at det ble litt tamt med bare det temaet. Så jeg "googlet" litt og fant det perfekte designet (syns hvertfall jeg da). Jeg skal lage "Companion Cube" fra Portal spillet. Ser for meg at det blir ganske kult! Hva syns dere?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg like godt kunne bruke den tråden til oppdatere de som vil følge prosjektet. Har akkurat nå bestilt et billig mid-tower fordi alle de dele jeg skal ha.. finner jeg ikke på nettet som er til salgs.. Så da bryter jeg den ned og bruker det jeg vil fra den

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenkte jeg like godt kunne bruke den tråden til oppdatere de som vil følge prosjektet. Har akkurat nå bestilt et billig mid-tower fordi alle de dele jeg skal ha.. finner jeg ikke på nettet som er til salgs.. Så da bryter jeg den ned og bruker det jeg vil fra den

Så du microplex linken jeg linket til tidligere?

Lenke til kommentar

Jeg så linken til microplex.no og har kjøpt meg bakplate til hk og litt annet div derfra.. Men det er så mye annet små greier jeg må ha så da kjøpte jeg et kabinett som jeg stripper ned og tar det jeg trenger. Hadde et gammelt kabinett som jeg kunne bruke, men jeg ga det til broren min som skulle lage server... Men kabinettet som jeg kjøpte kostet bare 470kr så dyrt var det ikke;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering:

Har nå montert bunn, bakplate og høyre plate, har også fått laget hull til hovedkortet. Har tatt en del bilder, men er litt "newb" med opplegget her på diskusjon.no. Bilder skal komme fortløpende. Har vist seg at prosjektet er litt over mitt kompetanse nivå innen "snekkeri" :p, men jeg skal fullføre og hvis det blir vanskelig så får jeg krype etter litt råd og hjelp fra venner. Når jeg først skal bygge denna greia så skal det bli bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...