Broseph Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Hei. Jeg satt og spilte Dawn of War 2: Retribution da det plutselig skjedde noe. Skjermbildet "klikka litt" (noen rare farger, bare litt) og så ble den svart. Skjermen begynte da å lete etter input, som om den ikke fikk signal fra PC-en. Etter å ha skrudd av og på strømmen til PC-en fikk skjermen bilde igjen, men nå med rare prikker rundt om kring på skjermbildet, ikke når det kun er svart med noe skrift, men f.eks. på loading-skjermbildet til Windows. Når loadingen er ferdig blir det bare svart og kjermen begynner å lete etter inputsignal igjen. Hvis jeg starter i sikkerhetsmodus får jeg logget på og kommer inn, derimot. Jeg har tidligere opplevd "skjermdriveren har slutet å fungere"-feilmelding et par ganger. Harddisken(e?) min(e) lager forresten også en del lyd, jeg lurer på om de er slitne (3 år gamle) og har tenkt å bytte dem. Har før også hatt problemer med at PC-en ikke kommer seg forbi Windows-loading, antakeligvis fordi den liksom ikke finner diskene (de lagde ingen lyd da). Nå lager de lyd. Kan disse være problemet? Jeg har et Nvidia 8800 GTX-kort. Vista 32-bit. Any ideas? Jeg har visst en del uflaks med PC.. Endret 30. mars 2011 av Emoel Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Høres ut som om skjermkortet har takket for seg. har du mulighet til å teste med et annet skjermkort? For disker som er aktivt i bruk vil jeg definitivnt anbefale utbytting etter 3 år ja. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg har ikke det. Er det mulig å få testet skjermkortet sitt noe sted i Oslo? Eller kanskje jeg bare skal kjøpe meg et nytt ett og se på det som en oppgradering hvis det ikke fikset problemet Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Det tror jeg er løsningen jeg ville gått for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå