Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved oppstart (skjermkort?)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt og spilte Dawn of War 2: Retribution da det plutselig skjedde noe. Skjermbildet "klikka litt" (noen rare farger, bare litt) og så ble den svart. Skjermen begynte da å lete etter input, som om den ikke fikk signal fra PC-en. Etter å ha skrudd av og på strømmen til PC-en fikk skjermen bilde igjen, men nå med rare prikker rundt om kring på skjermbildet, ikke når det kun er svart med noe skrift, men f.eks. på loading-skjermbildet til Windows. Når loadingen er ferdig blir det bare svart og kjermen begynner å lete etter inputsignal igjen. Hvis jeg starter i sikkerhetsmodus får jeg logget på og kommer inn, derimot.

Jeg har tidligere opplevd "skjermdriveren har slutet å fungere"-feilmelding et par ganger.

Harddisken(e?) min(e) lager forresten også en del lyd, jeg lurer på om de er slitne (3 år gamle) og har tenkt å bytte dem. Har før også hatt problemer med at PC-en ikke kommer seg forbi Windows-loading, antakeligvis fordi den liksom ikke finner diskene (de lagde ingen lyd da). Nå lager de lyd. Kan disse være problemet?

Jeg har et Nvidia 8800 GTX-kort. Vista 32-bit.

Any ideas? Jeg har visst en del uflaks med PC..

Endret av Emoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...