Gå til innhold

Trenger en anbefaling

Onkel

Anbefalte innlegg

Finner ikke ut av dette via guidene, tror kanskje sjargongen min er noe utdatert?

Jeg vil ha et nytt hovedkort, og jeg vil at det skal støtte 1 eller 1,5 GB av en eller annen kjemperask RAM-type, og i tillegg helst ha to CPU-sokler som støtter en dual-løsning av en eller annen kjemperask og KJEMPESTABIL prosessor. Pris er så klart også viktig.

Anbefalinger eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner ikke ut av dette via guidene, tror kanskje sjargongen min er noe utdatert?

Jeg vil ha et nytt hovedkort, og jeg vil at det skal støtte 1 eller 1,5 GB av en eller annen kjemperask RAM-type, og i tillegg helst ha to CPU-sokler som støtter en dual-løsning av en eller annen kjemperask og KJEMPESTABIL prosessor. Pris er så klart også viktig.

Anbefalinger eller erfaringer?

Hva skal du bruke den til?Hvor mye har du tenkt til å bruke?Noen andre for ta seg av anbefallingene,har ikke peiling på sånt :wink: Lykke til

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet finnes det ikke hovedkort for dual cpu som støtter kjemperask ram. Hadde en runde for et par måneder siden på dette og vurderte et dual-system selv, men raskeste ram`en som var støttet var PC2100. Og det blir i minste laget når to kraftige cpu`er skal dele på båndbredden...

Hva det ble til finner du i signaturen min. HT-P4 gir fin ytelsesøkning på kode som er skrevet for multiprosessor-systemer, samtidig som det ikke suger på f.eks spill. I tillegg slipper man utdaterte brikkesett og sidrompa ram. Springdale og Canterwood-baserte hovedkort støtter dual-channel PC 3200 ram.

Gå for noe slikt hvis du ikke har spesifikt behov for et dual-system.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene!

Skal brukes til profesjonell redigering av fotografier på skyhøy oppløsning i photoshop 6 eller 7. De tar gjerne 500-800 MB hver i råform (og dermed av minne og swap). Og når man tar med layers og noen undo-trinn kan det kreve sitt.

Har senere fått høre at dual CPU kanskje ikke er fullt så festlig som jeg trodde, så den kan fires på. Hovedpoenget er at stabiliteten bør kunne konkurrere med en mac, mens prisene til mac er mindre attraktive.

(mac-vs-pc-disputanter: jeg gidder ikke den diskusjonen igjen, valget tas uansett på veliformert grunnlag... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...