Datalars Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Vannkopper er en av de mest vanlige barnesykdommene. Den er så smittsom at alle barn som ikke lever isolerte vil få den. Så har man andre vanlige barnesykdommer som barn bare må gjennom.. Da foreslår jeg at barnehagene kommer med følgende tilbud: Uke: 12 - Kontrollert smitte av vannkopper : Ta ut 2 uker fri 20 - Kontrollert smitte av blablabla : Ta ut minst 1 uke fri 25 - Tur til badeland 30 - Foreldremøte Yæææh må være gjennomførbart! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 En annen ting er at vannkopper er vesentlig farligere for voksne som ikke hadde det når de var barn. Hvorvidt det er etisk korrekt å bevist påføre barn en sykdom, det kan jo diskuteres. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Å la barna smittes av vannkopper er da faktisk etisk korrekt, med tanke på følgene det kan få om barnet ikke blir smittet i ung alder. Her jeg bor tipses det rundt om noen har vannkopper, ungene får jo lettere sykdomsforløp dess yngre de er, så å få den tidlig er bare bra. Kontrollert smitte i barnehage er vel heller vanskelig, da ungene ofte blir slappe og sliter med mye kløe, som gjør at de trenger å være hjemme med mor eller far de første dagene. Og da er smittefaren borte.. Endret 30. mars 2011 av Heidi Lenke til kommentar
Datalars Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Å la barna smittes av vannkopper er da faktisk etisk korrekt, med tanke på følgene det kan få om barnet ikke blir smittet i ung alder. Her jeg bor tipses det rundt om noen har vannkopper, ungene får jo lettere sykdomsforløp dess yngre de er, så å få den tidlig er bare bra. Kontrollert smitte i barnehage er vel heller vanskelig, da ungene ofte blir slappe og sliter med mye kløe, som gjør at de trenger å være hjemme med mor eller far de første dagene. Og da er smittefaren borte.. Hva med å opprette nabovarsel og ha smittefest? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hva med å opprette nabovarsel og ha smittefest? Såklart, notis må settes i avisa også, og stor spredning i statuser på facebook. Til slutt når alle er smittet tømmer kommunen skolebassenget (hvis det ikke allerede er tomt), fyller det med potetmel og inviterer til klø-fest. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde sørget for at jeg fikk vannkopper som liten, istedet for å få det en random dag i sommeren da jeg var 14, så vi måtte utsette hele ferien til utlandet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå