HesteHoven Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Har de siste fem dagene hatt ekstremt vondt i magen. Når jeg fiser er det som om døden hadde komt bort, takk 3tt gripetak rundt halsen og kveler alle innen en mils omkrets. Det lukter en blanding av råtten fisk, syre og veldig, veldig gammel melk. De siste to dagene har vert helt forferdelig. Har bodd på rammen på jobben. Det kommer ikke mer enn rundt en teskje suppe i timen. Har også våknet med svak kvalme, men det går over etter frokost og kommer igjen om kvelden. Jeg misstenker at jeg ikke tåler brød eller melk. Noen som kan hjelpe. Bør jeg bli heme fra jobb/ skole? Edit: skrivefeil. Gidd ikke rette. Skriver på en defekt mobil. Endret 30. mars 2011 av HesteHoven Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hett tips: Gå til legen! Vi har ikke peiling! 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Mulig du har spist noe som ikke var helt bra for deg. Brød og melk er veldig vanlig å reagere på og er det første du burde kutte ut for å se om du fungerer bedre. Ut i fra det du skriver høres det ut som du har en belastning av dette i.o.m kvalmen du nevner. Prøv å spis godt med grønnsaker sånn at du får ut det som ligger i tarmkanalen nå og ta probiotika som er gode tarmbakterier som kan være med å balansere floraen din. Disse får du kjøpt på helsekost eller apotek. Hvis dette ikke gir seg etter relativt kort tid, oppsøk lege. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Magevondt, diare og vond lukt tyder rett og slett på diare, eller omgangssyken om man vil kalle det det. Går det ikke over etter to-tre dager til så ring legen. Pga smitte burde du være hjemme, ihvertfall om du jobber i omsorgsyrker/butikk e.l. Vanlig kontorjobb går greit om du vasker deg på hendene, men normalt blir man veldig utslitt av omgangssyken da. Om det er noe du ikke tåler burde det ha vart i mer enn fem dager for å si det sånn. Idoform e.l. kan hjelpe forresten. Finnes på apoteket. Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hett tips: Gå til legen! Vi har ikke peiling! Kan jo fint hende at det er noen som har hatt lignende symptomer her på forumet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ja, da er vel vedkommende kvalifisert til å diagnostisere trådstarter også. Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ja, da er vel vedkommende kvalifisert til å diagnostisere trådstarter også. *facepalm* 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå