Kenny Bones Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Sitter med et vanskelig problem nå. Jeg begynte å spille trommer da jeg var 12. Jeg er nå 25 år gammel og for rundt 5 år siden begynte jeg å skrive låter. For å få til dette plukket jeg opp gitaren igjen (spilte da jeg var veldig liten). Men etter disse årene har jeg blitt rimelig god på å skrive låter og melodier. Og da spiller jeg jo gitar og synger. Så, problemet er herved følgende. Hva i svarte gjør jeg?? Trommingen har jeg helt klare visjoner rundt og jeg vet nøyaktig hva jeg er ute etter. Steintighte simple beats med dekorativt nips. Litt alá trommisen i The Police. Enkelte øvinger har jeg spilt gitar og sunget og da blir det jo rimelig bra. Men trommingen lider igjen fordi bassisten spiller trommer da. Og han er ikke like tight. Så hva gjør jeg? Slik jeg ser det har jeg et par valg: - Spille trommer med mikrofon ved siden av. - Ulempe, ser teit ut. Mindre bevegelighet mens jeg spiller (har en tendens til å danse bak trommene) - Må lene meg frem mot mikrofonen = dårligere kvalitet på både tromming og synging - Spille trommer med mygg-mikrofon -Ulempe, mindre kontroll over vokalvolum. Mulig det ikke spiller noen rolle men. - Kjøpe meg et coctail-sett og stå og spille både trommer og synge - Fordel, kan ha gitaren hengende bak ryggen og slenge den frem når jeg trenger det. - Kan også synge mye enklere når jeg står Hva gjør jeg? Aller helst burde jeg jo finne en vokalist som permanent kan både synge og spille kassagitar. Men akkurat nå har vi ikke det. Og syngingen min begynner å bli rimelig god også. Hmm Lenke til kommentar
Jonas_LL Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Virker som om det er mest praktisk å synge og spille gitar for nå. Jeg anbefaler at dere jobber som et band, skriver tekster og melodier, også leter dere etter en vokalist under veien, og du går tilbake til trommene om det er det du virkelig brenner for Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Er det de andre også har kommet frem til. Bare så vi får gjort ferdig de låtene vi jobber med, og forhåpentligvis enda flere, utfra tonnevis av biter vi allerede har. Men så har vi igjen den variabelen at når trommene sitter som de skal så kan det hende vi finner ut at "shit, vi kan jo gå rett til denne idéen", noe som kanskje ikke hadde skjedd dersom trommene ikke satt som de skulle. Det er viktig at man er inspirert, for det er da man klarer å arrangere ting på en genial måte. Og det blir jeg ikke like mye når beaten ikke sitter superstødig. Skal prøve ut det å sette en mikrofon ved siden av da, en som er retningsstyrt kanskje. Trommisen i The Band klarte det jo Lenke til kommentar
GAu Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 - Spille trommer med mikrofon ved siden av. - Ulempe, ser teit ut. Mindre bevegelighet mens jeg spiller (har en tendens til å danse bak trommene) Hah - luxusproblem Gå for løsning med trommer + vokalmik. Prøv gjerne noe standard som f.ex en Shure SM58 (nyrekarakteristikk). Plasser den virkelig nære munnen for å minimalisere lyd fra trommene. Tror nok det blir bra Hvor vanskelig kan det egentlig være? Både Levon Helm og Phil Collins har jo gjort dette før deg :!: beste hilsen, GAu Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Joda, men en ulempe er uansett at dersom låta består av mye vokal og vers så er det litt teit å plassere vokalisten bortgjemt bak trommene. Tror ikke det er så jævla vanskelig, skal uansett kore. Men som primærvokalist? Er ikke det litt sånn "tacky"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå