Quanginni Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Lurer på hvorfor nettet mitt er så sinnsykt tregt noen ganger... Vanligvis er det min mor som bruker hele bandwidth når hun laster ned fra megaupload. Men noen ganger som nå, er klokken nesten halv et og jeg er den eneste som bruker nettet. Har nesten 300 ping. Vanligvis på dagen har jeg ikke mer enn 50 ping. Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Har du en bror eller søster? Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Canal Digital er problemet! Sorry, det var useriøst. Men det kan da være? Kanskje de har noen form for vedlikehold nå og da.. ikke vet jeg. Endret 29. mars 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Så det akuratt! HAR SAMME NETT OG SAMME PROBLEM Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 EDIT: Hadde* samme problemet i 5-7 tiden i dag +-. Supert nå. Du har sikkert en slektning på nettet som laster ned den nyeste versjonen av "Pirates" Lenke til kommentar
Quanginni Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Har du en bror eller søster? Ja, men hun er 200mil vekke... Men det kan da være? Kanskje de har noen form for vedlikehold nå og da.. ikke vet jeg. Det burde ikke ta mer enn 1-2 timer... Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Da dere er to som opplever det samme problemet vil jeg tro problemet er knyttet til kapasiteten i nettet til Canal Digital. Enten i form av planlagt arbeid / vedlikehold eller det kan være noe feil. Rent logisk burde natten være den beste tiden å bruke nettet på, og jeg tviler på at Canal Digital utfører vedlikehold veldig ofte i samme område. Foreslår dere måler hastighet med PC rett i modem både når hastigheten er bra og når den er dårlig. Ring deretter Canal Digital med disse resultatene og be dem feilsøke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Det er ikke sikkert det er feil hos ISP. Feilen kan like gjerne være at det er program som bruker båndredden. Trykk ctrl_alt_delete og velg nettverk. Båndbredden der skal være på null når du måler "ping". Gå i CMD (meny i windows - tilbehør) og skriv tracert www.uio.no <enter> Da vil du se hvor forsinkelsen oppstår. For å monitorere forsinkelse, så kan du skrive ping www.uio.no -t <enter> Har du ukryptert trådløsnett, så kan det være en nabo som belaster nettet. Står PC til din mor påslått? I såfall kan det være Spotify eller tilsvarende som ødelegger for deg. Legg inn programmet netlimiter hos henne for å hindre at hun stjeler all båndbredde... http://www.netlimiter.com/download.php Endret 1. april 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå