Gå til innhold

MS Removal Tool : virus eller ikke ?

Anbefalte innlegg

jeg fikk en merkelig popup nå kveld , en dialog boks merket MS removel Tool .

Er det et virus eller et virkelig program fra Microsoft ?

programmet ville skanne pc for virus som det fant masse vis av og da jeg valgte å fjerne dem maste det om registrering som selvfølgelig kostet penger .

Samtidig så hadde AVG slutte å virke.

Her virket hverken ny installering eller fjerning av AVG

Da vår det bare å laste ned MSE.

Når den var installert og hadde skannet pcen så begynte plutselig AVG å virke igjen.

Nå har jeg lenge slitt med at Oppdateringen AV AVG ikke virket . jeg fikk bare generel error.

Det skal jeg sjekke når den er ferdig med skanningen

Det virker også som om popoup-en og endel andre småting er kommet tilbake til det normale

oppdatering :

siden AVG ikke vil oppdatere seg så kan jeg like god fjerne det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok malware etter det jeg kan se. Ta et google søk så finner du flere artikler på hvordan du kan fjerne det.

Så det er ikke sikker at MSE har tatt knekken på den ?

jeg fant dette på en av Microsoft sine sider .

Før jeg har tolket det som står der vet jeg ikke hva jeg skal tro

Lenke til kommentar

Det skal gjøre det etter det jeg kan se, men jeg kan jo ikke garantere det. Er det ikke 1000ganger lettere å google det enn å gå via forumet?

det var det jeg fant , et verktøy som skal søke opp og fjerne malware .

Nå viser det seg at det ikke vil virke hos meg ,- en inkompatibel versjon

Lenke til kommentar

Det er mange gratis verktøy du kan prøve. Avira, AVG, Microsoft Security Essentials, Microsoft Defender, Spybot Search & Destroy.

Det du nevner er jo bare AV programmer.

AVG virker ikke på oppdateringen .

Saken dreier seg om det er nokk med MSE ?

Defender er fra 2007 ( den jeg finner ) så den er nok for gammel.

Ellers så virker det som om man må betale for å få fjernet spionprogrammene , skanneren er derimot gratis

Lenke til kommentar

Betale?? Det finnes som sagt bøttevis med gratis programvare for å fjerne spion, malware eller virus.

Edit: Selv om programmet er fra 2007 så lages det visst nye definition oppdateringer til slike programmer.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

De versjonene jeg fant var betalings versjoner.

Her virker det som gratisversjonene er lit bortgjemte.

Da er det snakk om versjoner som lar meg ta vekk svineriet uten at det kreves registrering og betaling .

Nå er det slik at man er skeptisk hvordan programmer som 4 år gamle vil virke med nyere operativsystemer.

hvis programmet er oppgradert for å virke med de nye os versjonene så skal det også mye til for at det er optimalisert for Windows7.

Selv om alle definisjonene på alle truslene er ta med så vil slik programmer likevel ikke være optimale for f.eks W7

Nå prøver jeg med Malwarebytes Anti-Malware som ligger på den siste CD-en fra Komputer for alle.

Det pussige er det programmer enda ikke har funnet noen infeksjon, mens en annet som krevde betaling for å fjerne dem fant flere.

Da er det snakk om ekte programmer.

Lenke til kommentar

Og du er klar over at det programmet som krevde betaling kan være akkurat det du prøver å fjerne?

Dette er det siste nye i Malware, de lager dem slik at det ser ut som om det er et legitimt program lagd av f.eks MS men når du har gått med på å betale for det så tømmer de kontoen din.

Alle de programmen jeg linket blir testet jevnlig for evne til å fjerne det de er ment å fjerne og alle gjør jobben godt, SELV om det er fra 2007.

De kommer jo med både definisjons og program updates mange ganger vært år så de er helt up to date både funksjonsmessig og med tanke på OS kompabilitet.

Lenke til kommentar

Og du er klar over at det programmet som krevde betaling kan være akkurat det du prøver å fjerne?

Dette er det siste nye i Malware, de lager dem slik at det ser ut som om det er et legitimt program lagd av f.eks MS men når du har gått med på å betale for det så tømmer de kontoen din.

Alle de programmen jeg linket blir testet jevnlig for evne til å fjerne det de er ment å fjerne og alle gjør jobben godt, SELV om det er fra 2007.

De kommer jo med både definisjons og program updates mange ganger vært år så de er helt up to date både funksjonsmessig og med tanke på OS kompabilitet.

Det er også derfor jeg ikke vil vite noe av betalingsversjonene,

Mikrosoft hadde et som jeg fant på en av hjemmesidene , men det krevde registrering og betaling .

( hvis da ikke noen har klar å lage en kopi av MS sine nettsider ) .

Du nevnte AVG .

Hos meg har AVG sluttet å virke.

Det jeg trenger et anti malware program ikke antivirus som de fleste du nevnte er .

Nå skal det sies at jeg ikke har undersøkt programmene grundig nok til å finne ut om de også fjerner malvare , de er dog mest kjent som anti virusprogrammer

Lenke til kommentar

Avvinstaller AVG da. Du hadde jo Malwarebytes Anti Malware og den er jo bra til slikt. Hvis den ikke finner noe så har du kanskje allerede fjernet det.

Jeg tror at de aller fleste antivirus programmer også tar malware til en viss grad.

Sist jeg prøvde å fjerne AVG så nektet av-installeringen å fungere.

Jeg kan jo forsøke en gang til når jeg har fått ryddet opp

Det er kanskje noen som har en oversikt over hvilke program og datafiler som tilhører AVG ? , Så kan jeg fjern dem den veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...