Karina Hulesangerhule Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei folkens! Jeg skal ha en fremføring i norsken hvor vi skal bruke powerpoint! Jeg syns det blir så kjedelig med bare vanlig svart på hvitt og noen bilder og jeg vil heller ha en fin bakgrunn på powerpointen. De som ligger der allerede er ikke spesielt fine, synes jeg, så jeg tenkte jeg skulle prøve å lage min egen. Er det noen som vet hvor høy/bred den må være og hvilket format jeg må lagre den som? Takker for svar! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Det kjem litt ann på oppløysinga den vart vist på. Men 1024x768, eller 1280x1024 burde gjere susen. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Litt offtopic nå men synes ikke du skal legge mye vekt på powerpoint bakgrunnen. Bare velg et av de blå bakgrunnene. De er veldig populære. Tror ikke lærerne heller legger mye vekt på det fordi på framføringen skal du nok ikke lese men snakke til publikum hvis du fårstår hva jeg mener. Men sånn nøkkelord/setninger kan være greit å ha i en powerpoint slik at bare kan se på den slik at du husker hva du skal snakke om. Uansett så er målet med framføringen å finne ut om du er god i muntlig. Det blir bedre da Endret 29. mars 2011 av BloodyDestiny Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du kan lagre som PNG. No vil eg støtte opp om det BloodDestiny seier, men om du likevel vil lage deg ein bakgrunn, lag den «anonym», slik at den ikkje stel fokus frå teksten, og pass på at fargane er slik at du får god kontrast mellom bakgrunn og tekst. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Tusen takk for svar! Skal prøve å ikke ta all fokuset fra teksten med bakgrunnen, takk for tipset Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Og slik som Torbjørn sier så bør det liksom ikke være en bakgrunn med masse rart. Som masse forskjellige trær og blader og sånt som forstyrrer teksten. Fargene bør også være jevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå