djplaya Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei, Har en pc her som har problemer med å koble seg opp til det trådløse nettverket. Får opp begrenset eller ingen tilgang når jeg prøver å koble til. Hvis jeg holder musen over nettverksikonet står det følgende : " Tilkoblingstatus ukjent. En undetjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte " Dersom jeg prøver meg på nettverksdiagnose / innebygd feilsøking får jeg følgende : " Nettverksdiagnose kan ikke kjøre fordi tjenesten Diagnostics Policy ikke kjører " Deretter har jeg prøvd og gå inn i services.msc og starte denne uten hell, da det står at jeg ikke har tilgang, og får feil 5: ingen tilgang. Hva kan dette være? Jeg fant noe tips om noe register greier når jeg googlet litt istad, men der så alt fint ut. Regner med at OS er relevant her, og det er Vista som er innstalert på denne maskinen, HW er nok urelevant. Håper på svar, har en farmor som sitter og venter på pcen sin, hehe Kim. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Har det funket før?? Eller er det en ny trådløs enhet?? Vista hadde mange problemer med trådløsdelen så jeg utelukker ikke at det kan ligge noe der. Har selv en Vistamaskin som ikke takler Netgears WN3100 USB enhet. Den kobler opp og kjører i 30 sekunder for så og dø ut med en slags hikke. Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Den har funket i nesten 3år. Er innebygd nettverkskort på en laptop Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Da er det jo noe enklere å feilsøke. Det kan jo være at det er filer/drivere som er blitt korrupte av en eller annen grunn. Avvinstaller nettverkskortet og kanskje evt, andre nettverkskort og reinnstaller dem. Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Nettverkskortet er innstalert på nytt. Jeg har også prøvd og følge denne smørbrødslisten : http://support.microsoft.com/kb/943996 Men klarer ikke se noe løsning på problemet. Jeg er helt tom for ideer. Norton er fjernet, brannmur skrudd av. Registernøkler endret. Spørs om jeg ikke må ta sikkerhetskopier og gå den lange veien om reinnstallering Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har vi utelukket defekt hardware? Du har ikke en usb dongle du kan prøve? Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Det har jeg ikke desverre, men, kablet nettverk skal også være prøvd med samme feilmeldinger. Det ser veldig ut som SW problemer, når man har problemer med og starte tjenester som er avhengig for at nettverk skal fungere. Når det er sagt fungerer ikke windows firewall heller ser jeg, får ikke skrudd den på. Så den linken fra microsoft som jeg sa jeg hadde prøvd over her ser ut til å stemme ganske bra med feilmeldingene, men det så ikke ut til at løsningen hjalp nevneverdig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det noen mulighet for å rulle tilbake til et restore point før problemet oppsto? Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg prøvde, men fikk failure på begge datoene jeg prøvde, vet ikke helt hvorfor. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg prøvde, men fikk failure på begge datoene jeg prøvde, vet ikke helt hvorfor. Kan jo være virus / korrupte filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå