Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling trådløst nettverk - Rar feil.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en pc her som har problemer med å koble seg opp til det trådløse nettverket. Får opp begrenset eller ingen tilgang når jeg prøver å koble til. Hvis jeg holder musen over nettverksikonet står det følgende :

" Tilkoblingstatus ukjent. En undetjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte "

Dersom jeg prøver meg på nettverksdiagnose / innebygd feilsøking får jeg følgende :

" Nettverksdiagnose kan ikke kjøre fordi tjenesten Diagnostics Policy ikke kjører "

Deretter har jeg prøvd og gå inn i services.msc og starte denne uten hell, da det står at jeg ikke har tilgang, og får feil 5: ingen tilgang.

Hva kan dette være? Jeg fant noe tips om noe register greier når jeg googlet litt istad, men der så alt fint ut. Regner med at OS er relevant her, og det er Vista som er innstalert på denne maskinen, HW er nok urelevant.

Håper på svar, har en farmor som sitter og venter på pcen sin, hehe :)

Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det funket før?? Eller er det en ny trådløs enhet??

Vista hadde mange problemer med trådløsdelen så jeg utelukker ikke at det kan ligge noe der. Har selv en Vistamaskin som ikke takler Netgears WN3100 USB enhet. Den kobler opp og kjører i 30 sekunder for så og dø ut med en slags hikke.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke desverre, men, kablet nettverk skal også være prøvd med samme feilmeldinger. Det ser veldig ut som SW problemer, når man har problemer med og starte tjenester som er avhengig for at nettverk skal fungere.

Når det er sagt fungerer ikke windows firewall heller ser jeg, får ikke skrudd den på. Så den linken fra microsoft som jeg sa jeg hadde prøvd over her ser ut til å stemme ganske bra med feilmeldingene, men det så ikke ut til at løsningen hjalp nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...