Gå til innhold

Ny laptop, kjøpe mer minne separat


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe ny laptop i den høyere enden av skalaen (Dell Latitude E6420, Lenovo T420, HP Elitbook 8460p, etc) og prisene på minne er helt absurde.

 

Dell skal ha intet mindre enn 1162 smekkers for å oppgradere fra 4GB til 8GB. Hos Netshop får man kompatible moduler for 344 smekkers (http://bit.ly/fUnVsf).

 

Er det slik at man bør ha like moduler i en slik maskin dersom man har flere enn en? Er det uproblematisk å sette inn en slik Kingston-brikke fra NetShop?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg skal kjøpe ny laptop i den høyere enden av skalaen (Dell Latitude E6420, Lenovo T420, HP Elitbook 8460p, etc) og prisene på minne er helt absurde.

 

Dell skal ha intet mindre enn 1162 smekkers for å oppgradere fra 4GB til 8GB. Hos Netshop får man kompatible moduler for 344 smekkers (http://bit.ly/fUnVsf).

 

Er det slik at man bør ha like moduler i en slik maskin dersom man har flere enn en? Er det uproblematisk å sette inn en slik Kingston-brikke fra NetShop?

 

 

 

/r

 

Hvis den passer er det vel ikkenoe problem? Mener faren min kjøpe seg 2gb ekstra billig ram fra komplett til sin acer laptop.

Lenke til kommentar

Så lenge du kjøper samme type RAM skal det ikke være noe problem.

Pass bare på antall ledige minnespor og hvor mange brikker som er installert.

 

F.eks: 4GB RAM (Oppgraderbart til 8GB) kan gjerne bety at det er installert 2x2GB og det er bare to minnespor. Ergo: Du må kjøpe 2x4GB brikker.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Årsaken til at jeg spurte var - i hvert fall da jeg kjøpte stasjonær PC for noen år siden - at det var viktig å kjøpe like minnemoduler da systemet accesserte minnet i parallell for å øke ytelsen. Det var ikke nok at minnet var a samme type, det skulle være av samme merke og gjerne av samme batch (og sogar kjøpt i par)...

 

 

 

/r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...