Gå til innhold

Tips til nybegynner-kamera. Canon 1000D?

Anbefalte innlegg

Ligger det et 70-200 f/4 til 3K er det solgt i løpe av minutter, et mere populært objektiv skal du lete lenge etter :)

Gjenomsnittspris for dette objektivet brukt.

55-250 IS er et budsjettobjektiv som yter godt i forhold til prisen, skal du ha noe bedre må du ut med ca 5K eller mer.

Hvis lyset er bra burde det fungere greit nok til fotball på dagtid, men hvis du lærer det litt om ISO,fokus og lukkerhastighet vil du få et bedre utbytte under den type fotografering.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nypris er vel 5000 for det objektivet, så en bruktpris på mellom 3500-4000 vil jeg tro at det selges for. I perioden hvor fotovideo solgte dette objektivet til litt over 3 lapper (mener jeg å huske) for noen måneder tilbake, var prisen for dette objetivet på bruktmarkedet svært lavt. Vil tippe objektivet har steget med 4-500 kroner på bruktmarkedet siden den gang :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg egentlig bestemt meg for å gå for 70-200mm f/4, fikk et tilbud på det for 3500kr nå, det er vel en fin pris det så lenge det er strøkent? Jeg kommer nok til å møte selgeren å kjøpe det fra han istedenfor å bruke posten, så er det noe spesielt jeg burde se etter når jeg tester ut objektivet før jeg kjøper? Selgeren var litt usikker på om han hadde kvittering, om han ikke har det, hvordan er det med garanti/reklamasjons saker seinere da? Det blir vel litt vanskelig?

Lenke til kommentar

Uten kvittering er det vanskelig og reklamere, et lite håp er at objektivet er kjøpt hos en butikk som registrer kundene sine kjøp.

Normalt så får du gratis fokusjustering og mikrojustering av L-objektiver hos Canon hvis objektivet er innen 5 år gammelt uten kvittering, det grunnet serienummeret på objektivet klassifiserer byggeår.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på, har det noe spesielt å si om objektivet er litt gammelt, fra sommeren 2009? Eller har ikke det så mye å si på objektiver? Reklamasjonsretten er vel på 5 år regner jeg med?

Objektiver holder seg i mange generasjoner avhengig av bruksmønster, vedlikehold og opprinnelig byggekvalitet.

Enkelte rimelige objektiver er kjent for og gå i stykker relativt fort så ville kontrollere nøye tilstanden før et eventuelt kjøp, eller spørre oss her om spesifikke objektiv er av en god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...