Gå til innhold

ny laptop, 15", sandy bridge, max 10000, min 1600*900

AvIOn

Anbefalte innlegg

Heisann, igjen...

Etter mye om og men, har jeg bestemt meg for å øke budjett på laptop til 10 000. Det jeg er på utkikk etter er noe som tilsvarer, eller helst er bedre enn min "gamle" asus x77ja (17"1600*900 , i7, hd5730, 4gb 1066ram). Men vil ha det i 15" denne gang...

Er ganske forvirret i denne verdenen av forskjellige i5, i7 etc... har sett litt på multicpm kompal, asus 53sv(?), men blir ikke noe klokere enn at jeg vil ha:

-2nd gen intel cpu som er kjappere enn 1gen i7

-like godt eller bedre skjermkort enn hd5730...

-15" med minimum 1600*900.

-kanskje hybriddisk

-minimum 4gb ram

-pent, stilrent utseende(for å gjøre samboern happy hehe)

-hdmi ut

#edit start#

Pc skal brukes til 40% surfing, 20% hdfilm via hdmi til tv, 10% bildebehandling, 10% spilling, og de siste %... alt mulig annet vissvass...

Noen som har noen gode forslag? Har sett på multicom kompal, asus 53sv... utvalget av sandy bridge er ikke så vanvottig stort enda ser det ut til.

Takk på forhånd, Viktor.

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på n53sv, men leste en test om skjermkortet, at det er hakket dårligere enn hd5730 som jeg hadde på x77ja'en... samt at cpu'en er vel av de svakeste i5'ene, hvis jeg ikke tar helt feil...

Vanskwlig dette her gitt!

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064 N53SN, FullHD skjerm, GT 550M skjermkort (samme som 540, bare høyere klokket), 8Gb RAM, i7 quadcore sandy bridge CPU.

Beste alternativet jeg finner ihvertfall.

Det kommer nok mange nye modeller fra andre merker i løpet av perioden frem til sommeren.

Alienware kommer med nye maskiner, men disse blir nok kraftig overpriset i forhold til ren ytelse (lite ytelse per krone, de liker å ta betalt for navn/design).

Lenovo kommer med nye maskiner som kan være aktuelle.

osv

Lenke til kommentar

Haster desverre litt... har ikke pc for tiden så...

er forskjellen mellom forrige generasjon i5/i7 og SB veldig stor? etter hva jeg har lest sp er det ikke så vanvittig forskjell... vil egentlig bare ha en 15" som har samme eløer bedre speccs som x77ja.. du oc-freak kjenner jo godt til x77ja, kanskje du har ett tips om en som faktisk er å få kjøpt nå? burde jo være mulig med ett budsjett på 10000.... det nærmeste jeg kommer er vel den n53sv som de har på lager på komplett? men tror ikke den rekker helt opp, eller?

Lenke til kommentar

Siden den har fullHD skjerm kreves det mer grafikkraft enn å dra 1600 x 900 på X77JA/JQ, så du kan nok merke at noen spill går litt tregere pga det.

Bortsett fra det er ikke forskjellene store mellom HD5730 og GT 540M, noen spill er nvidia bedre enn ATI og motsatt.

Sandy bridge yter ca 15% mer enn forrige generasjon ved samme frekvens/effektforbruk. Og de har oftest høyere turbo boost som gir enda bedre ytelse, så sandy bridge er et greit ytelseshopp på CPU siden.

Jeg sitter enda og sikler litt på http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-900nc/149530.3003/#tabs Etter å ha lest litt rundt på nettet er (for meg) eneste skikkelige ankepunktet dårlige høyttalere. Den har meget bra tastatur, den er mindre/lettere enn asus n53, og den har litt bedre batteritid, dog ikke mye.

Er ikke mange bærbare på markedet som frister akkuratt nå, for meg er det kun asus N43/N53 og den packard bellen som er interessante. Uaktuelt å kjøpe en ny 15"+ bærbar uten FullHD skjerm, dette utelukker mange maskiner.

Edit:

Ikke kjøp Acer 5943G, kjølesystemet er dårlig designet slik at metallområdene rundt tastaturet varmes opp så mye at det er svært ubehagelig å spille på den. (Ja jeg har testet en).

Da haddde jeg heller kjøpt denne som er meget bra, men ser ut som en ufo: http://www.dustinhome.no/pd_5010549001.aspx

Eller en som ser ut som en brannbil (de blinkende lysa rundt displayet kan heldigvis slås av): http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/msi-gt663-415ne/150352.3003/

Disse to har kraftigere grafikkytelse enn HD5730.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Packard belln ser bra ut den, samme med asus n53sv. Men skulle ønske jeg fannr en med litt bedre skjermkort enn 540'en... rart at det ikke er noe tilgjengelig mellom 8-10k... mye mulig blir det asusen. Liker designet veldig godt på den, men som sagt, skulle vært litt bedre gfx på den...

Lenke til kommentar

Da ble det en asus N53SV fra komplett med full hd, i5, gt540. Håper jeg blir fornøyd, og at ytelsen er on par med x77ja, sånn ca i allefall:p

Ett spm... det står at det er 500gb hdd/ssd... er det hybriddisk i denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...