Stalthy Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hallois! Det jeg lurer på er at hvordan jeg kan bli mest " usynlig " på nettet, det jeg mener med det er at det er umulig/svært vanskelig å finne ip og å spore med opp, finnes det noen måte i det hele tatt som gjør at personen ikke eksiterer på nettet? bortsett fra å ikke være på nettet da Og jeg lurte på om noen har tid til å forklare meg litt om hvordan man kan " trace " andre personer via nettet og hvordan man kan unngå " tracing " og hvordan man kan forhindre "innbrudd " på pc (via brannmurer osv) Takk for meg, håper på positive svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Tor-nettverket er vel noe av det nærmeste man kommer din definisjon av usynlig. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Det du spør om kan egentlig bety 2 ting, men hvis det er for privatlivet sin del at du ikke vil spores, altså at du ikke ønsker at nettleverandøren eller andre skal kunne se hva du driver med på nettet, så er det Tor som horrorbyte sier. Det Tor gjør er at den krypterer all trafikk fra maskinen din, slik at den blir uleselig. Deretter kobler den til en tjeneste (som en nettside) gjennom 3 proxyer på nettet, slik at det blir praktisk umulig å spore at det var du som prøvde å besøke nettsiden, og nettleverandøren kan heller ikke se hvilken nettside du besøkte. Jeg har også lest om (men ikke testet) programmer du kan kjøre i bakgrunnen på maskinen som automatisk besøker masse tilfeldige sider, slik at internettleverandøren ikke kan vite hvilke sider du selv har besøkt med nettleseren, og hvilke sider dette verktøyet har besøkt i bakgrunnen. Da blir dine virkelige besøk til nettsider, begravet i mange falske automatisk genererte besøk. Jeg har tenkt å kjøre noe sånt 24/7 nå som dette DLD-dritet som strider med grunnloven, skal tre i kraft. Hvis du tenker sikkerhet, for å gjøre slik at det er vanskelig for folk å se at maskinen din er koblet til nettet, så går det an å konfigurere rutere eller brannmurer til "stealth-mode" som det kalles. Vanligvis (uten brannmur aktivert) vil det være sånn at hvis noen prøver å koble til maskinen din til en tjeneste som ikke eksisterer (la oss si at noen prøver å hente en nettside fra maskinen din, men du ikke har en web-server), så vil maskinen svare med en "connection refused"-melding som forteller at maskinen din ble nådd, men at maskinen din ikke har noe web-server. Likevel kan denne meldingen fortelle folk med dårlige hensikter det faktum at maskinen din er koblet til nettet, og de kan da prøve å se nærmere på maskinen din. Hvis du setter opp en brannmur til "stealth mode" vil ikke maskinen din engang svare, og for maskinen som prøver å koble til, ser det ut som du rett og slett har dradd ut kontakten på PCen. Hvis den som angriper da tror at maskinen din ikke finnes på nettet, så tror de at de ikke har noe maskin å gå etter, og leter videre etter andre. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Så hvordan får jeg kryptert nettet fra pc'n min?, men vill det påvirke det nettet til alle? Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du kan lese mer om Tor generelt her: https://www.torproject.org/ Så hvordan får jeg kryptert nettet fra pc'n min?, men vill det påvirke det nettet til alle? Kort svar er "Nei" hvis du bare har tenkt å installere det enkelt på PCen din. Du må konfigurere hvert enkelt program manuelt for at det skal bruke Tor, på hver enkel PC som eventuelt skal bruke det, og programmet ditt må støtte tilkobling gjennom SOCKS-proxy for at det skal kunne brukes med Tor. Det er mulig å gjøre sånn at all trafikken som forlater en maskin eller hele nettverket ditt, tvinges gjennom Tor, men jeg ser ikke for meg at du har tenkt eller ønsker å sette det opp sånn, da trafikk gjennom Tor går tregt, og heller ikke er 100% trygt av forskjellige grunner. Folk som eier proxyene, kan f.eks gjøre slik at hvis du prøver å koble til en viss nettside, så bytter de den ut med en identisk nettside som sprer virus eller stjeler informasjon. Jeg har satt opp en sånn løsning med at alle maskiner som kobles til et trådløst nettverk, automatisk bruker Tor. Jeg har satt opp 2 trådløse nettverk i huset, det ene nettverket fungerer som normalt, koblet direkte til nettet, mens alt som kobles til det andre, går gjennom Tor ved at all trafikk blir rutet gjennom en PC som kjører JanusVM. ( http://www.janusvm.com/ ) https://www.torproject.org/download/download.html.en#warning Her står det en liste over ting som er verdt å vite. Som det står på toppen Want Tor to really work? ...then please don't just install it and go on. You need to change some of your habits, and reconfigure your software! Tor by itself is NOT all you need to maintain your anonymity. There are several major pitfalls to watch out for: Jeg vil anbefale at du laster ned den pakken som heter "Tor Browser bundle". Da får du en egen firefox som er uavhengig av den nettleseren du allerede bruker, som er ferdigkonfigurert til å bruke Tor. Da kan du eksperimentere med det, og se hva du kan forvente av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå