N o r e n g Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nvidias drivere har skuffet meg. Treg støtte med Dragon Age 2 (Beta-driverne har hjulpet vanvittig, men det er beta og 15 dager etter launch!). Særdeles sjelden nye WHQL-drivere kommer ut til annet enn nylanserte kort (som oftest bare er en rehash av de forrige driverne). Shogun:TW kjører visstnok dårlig fortsatt, Civ 5 hadde manglende SLI-drivere ved launch, NFS: HP hadde dårlig ytelse inntil nye drivere kom lenge etterpå. På den positive siden: Heaven kjører jo bra, og jeg får jo gode scores i Vantage og 3dmark11. Det er jo viktig for spillinga AMD er bedre på strømforbruk, dx11-ytelsen er god sett bort fra tesselation (som er mulig å stille inn hvor mye skal brukes i CCC nå) og HD 6xxx-serien blir ikke særlig hindret av dette bortsett fra i TWMIMTBP-spill. I tillegg har de to siste driverne til AMD kommet med store forbedringer i spillytelse (11.4 preview), hver måned er det oppdateringer, nye spill får fort en fiks om det ikke er god ytelse. I det hele tatt ser jeg ikke hvordan noen kan si at AMDs drivere er dårlige i dag sammenlignet med nvidia Lenke til kommentar
ik2500k Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 JO - De er fortsatt dårlige, Civ 5 funker enda ikke ennå i dxll i crossfire. Og det er vel 6 mnd siden det spillet kom!! Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Etter hva jeg vet så er/var det jo problemer med SLI i civ 5 også? eller tar jeg feil? Så er vel mere spillet sin feil enn drivere? Er jo bare å se på Crysis 2 nå det.. Uspillbart uansett om du har CFX eller SLI.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Etter hva jeg vet så er/var det jo problemer med SLI i civ 5 også? eller tar jeg feil? Så er vel mere spillet sin feil enn drivere? Er jo bare å se på Crysis 2 nå det.. Uspillbart uansett om du har CFX eller SLI.. SLI kan jeg bekrefte fungerer utmerket i civ 5 nå, det er fullstendig irrelevant. Jeg vil ha driverstøtte ved lansering av spillet, å si at et av merkene er bedre enn andre på drivere er tull. Min erfaring er at begge sidene har sine svakheter i drivere, men forskjellen i det store bildet er ikke særlig merkbar. AMD har lavere strømforbruk, og bruker en dynamisk nedklokking i den siste generasjonen basert på kalkulert strømforbruk. Jeg har også tro på at AMDs HD 6970 kommer til å nærme seg GTX 580 mer med disse nye driverne sine om de klarer å fortsette framgangen sin. Da er det klart hva jeg skal kjøpe neste generasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå