fredum Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei! Oppdaget i dag at siden jeg har jobbet på restaurant siden 5. juli i fjor, at vi har gått på tariffen anno april 2009. Nå har jeg sjekket på nettet, og tariffen har endret seg 4. april 2010. Det er snakk om ca 600 kr i mnd for fastlønte, og rundt 3 kroner timen. Kan jeg konfrontere arbeidsgiver med dette? Kan vi kreve at vi får etterbetalt mellomlegget? I kontrakten vår står det at vi følger tariffen, og den endrer seg hvert år, er ikke arbeidsgiver pålagt å følge denne? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Det er normalt med etterbetaling. Det tok noen måneder før mellomlegget endret seg etter f.eks forhandlingene til vektertariffen ble avgjort, og dette ble etterbetalt. Lenke til kommentar
fredum Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Det er normalt med etterbetaling. Det tok noen måneder før mellomlegget endret seg etter f.eks forhandlingene til vektertariffen ble avgjort, og dette ble etterbetalt. Jeg mener at arbeidsgiver fremdeles følger tariff fra 2009. noen måneder for sent er greit nok, men her snakker vi altså om godt og vel et år etter ny tariff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå