Gå til innhold

PC finner ikke ekstern WD disk

Anbefalte innlegg

Hei, satt på pcen i dag, og opplevde at den crashet mens jeg var inne på filene mine som ligger på den eksterne harddisken, jeg måtte tvinge pcen til en RS ved å bruke ctrl-alt-del. når pcen startet igjen fant jeg ikke hardisken, den "popper" ikke opp når jeg plugger i disken, og har prøvd å koble dem til de andre usb portene mine uten at det har vært til noe hjelp. jeg har prøvd og avinstallere driverprogramvare, samt å oppdatere uten at det hjelper noe, jeg kan altså finne disken på systembehandling men kommer ikke inn på den på noen måte.

bruker windows 7 og har denne typen harddisk: http://cdon.no/elektronikk/extern-3.5_western_digital_elements_desktop_2.0_1tb-13444380

tusen takk for all hjelp!

disken starter forøvrig opp når jeg plugger den i og lyset på baksiden er på. (hvitt)

Endret av Grimrevenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er disken defekt eller det er et USB problem.

Prøv den på en annen PC og med en annen USB kabel. Hvis det fremdeles er samme problem kan du prøve å plukke ut selve disken og koble den til internt.

Eller du kan reklamere i butikken og kanskje få en ny.

Lenke til kommentar

Nå ser det litt annerledes ut inne på diskbehandlingen, men disken er fremdeles ikke initialisert, n¨r jeg forsøker så får jeg opp at mediet er skrivebeskyttet, betyr dette fremdeles at det ikke er noe håp? står i fare for å miste en del bilder osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...