Grimrevenger Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Hei, satt på pcen i dag, og opplevde at den crashet mens jeg var inne på filene mine som ligger på den eksterne harddisken, jeg måtte tvinge pcen til en RS ved å bruke ctrl-alt-del. når pcen startet igjen fant jeg ikke hardisken, den "popper" ikke opp når jeg plugger i disken, og har prøvd å koble dem til de andre usb portene mine uten at det har vært til noe hjelp. jeg har prøvd og avinstallere driverprogramvare, samt å oppdatere uten at det hjelper noe, jeg kan altså finne disken på systembehandling men kommer ikke inn på den på noen måte. bruker windows 7 og har denne typen harddisk: http://cdon.no/elektronikk/extern-3.5_western_digital_elements_desktop_2.0_1tb-13444380 tusen takk for all hjelp! disken starter forøvrig opp når jeg plugger den i og lyset på baksiden er på. (hvitt) Endret 29. mars 2011 av Grimrevenger Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Gå inn i diskbehandling og slett disken fra lista, dvs fjern stasjonsbokstaven og endre til annen stasjonsbokstav Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Hvordan gjør jeg det? jeg har funnet disken på diskbehandlingen men skjønner ikke hvordan jeg skal forandre den bokstaven, det står bare disk1 og at den ikke er initialisert, jeg har prøvd å initialisere den men får bare feilmelding :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Da er disken defekt eller det er et USB problem. Prøv den på en annen PC og med en annen USB kabel. Hvis det fremdeles er samme problem kan du prøve å plukke ut selve disken og koble den til internt. Eller du kan reklamere i butikken og kanskje få en ny. Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Nå ser det litt annerledes ut inne på diskbehandlingen, men disken er fremdeles ikke initialisert, n¨r jeg forsøker så får jeg opp at mediet er skrivebeskyttet, betyr dette fremdeles at det ikke er noe håp? står i fare for å miste en del bilder osv... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ikke initialisert kan bety at det ikke går å lese noe som helst. Mitt valg hadde vært å plukke ut disken. Har opplevd før at USB kontrolleren var defekt, selve disken OK. Men da ryker jo reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Grimrevenger Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 skal sende den tilbake til cdon nå, jeg håper du har rett og at jeg får beholde filene som er på, takk for hjelpen ihvertfall Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har mine tvil om at det å reklamere er forenelig med å beholde filer. Butikken vil vel bare gi deg en ny disk og kaste den gamle. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Det er desverre nædvendig med slike hendelser for å få folk til å lære at det innebærer en risiko å lagre viktige filer kun på ekstern disk, uten backup. Ekstern disk = backup Endret 30. mars 2011 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå