Nautica Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Det viktigeste er og bruke raw-formatet, da kan du i etterkant justere hvitbalansen i redigerings-programmet DPP. Du kan bruke alle objektivene til dette da motivene er statiske/urørlig, du bruker bare litt lengere lukkertider for å unngå høy ISO og blits, prøv gjerne og ta noen bilder i TV innstillingen på forhånd og juster lukketiden helt til bildene blir riktig eksponert. Til denne type fotografering er det anbefalt og sette kameraet på et stativ. Innstillingene blir det litt verre med da man helst burde være tilstede, men du kan bruke A-DEP på innstillings-hjulet for og gjøre det enkelt, Ta gjerne og les brukermanualen Du kan åpne en konto hos Canon "CANON iMAGE GATEWAY" der finner mye lettleste tips. Edit:la til litt mer. Endret 3. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Titten Tei Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Fotballbane med flomlys Fotballbane lagbilde flomlys Fotballbane tussmørk kveldstid Fotballbane innendørshall Fotballbane lagbilde innendørshall Innendørs normale forhold Sol fotballbane Overskyet fotballbane Regn fotballbane 50mm f/1.8 18-55/18-200+ ekstern blits "fyll inn lys" se på kampen 50mm f/1.8 samme som på 2'ern 50mm f/1,8 18-200 50mm f/1.8 eller 18-200 avhengig av lyset 50mm f/1.8. Som du ser har jeg skrevet opp 50mm ganske ofte, det grunnet lysstyrken men den har for liten brennvidde, det du trenger en en mer lyssterk teleobjektiv, men det koster penger. Det som mange bruker som et rimelig alternativ til sportsbilder er Canon 70-200 f/4. Dessverre har jeg liten greie på ISO og blender m.m. Du kan lese litt i guiden "blender,lukker,iso og sånt" for og få en enkel forklaring på dette. Har nå akkurat fått kjøpt meg et brukt Canon 70-200 1:4 L USM og trenger litt hjelp for å komme i gang. Har skjønt at dette objektet er et bra alternativ til å ta fotballbilder. Siden jeg her ganske blank til tross for tips her inne, (har i alle fall ikke fått øvd meg noe særlig) så trenger jeg litt harde fakta for å kunne prøve det ut. Eller holder det med at jeg bruker Sport autozoom? Uansett greit å få med seg alternativer til innstillinger til bilder som skal tas på kveldstid, samt sol og overskyet på dagtid? Til slutt hvilke to objekter bør jeg ha med meg på fotballkamper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå