Gå til innhold

Nytt GPU + PSU og salg

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg har 2x 5770 som jeg har tenkt å selge, rundt 1400,-

Og har da tenkt å kjøpe ett 580. Skal også selge Corsair HX750W og kjøpe meg en 850W av samme serie.

Så har noen spørsmål;

Høres 1400,- fint ut for 2x 5770?

Blir ett 580 kort bra å sette inn i stede for 560? Det vet jeg, men vil det lønne seg mtp på fremtiden ? Har lyst til å kjøpe ett bra når jeg først skal ha.

Og holder 850W til det jeg skal ha?

Og for at dere skal kunne svare på det skal jeg liste opp resten av PCen;

AMD 965

*** Skjermkort..

3HDD + 1 SSD

Blu Ray leser + CD-ROM

H70 + 8GB 1600Mhz.

Asus m4a88TD HK.

Og 4 katoder :p

Takker for svar :D

Endret av Rudii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres 1400,- fint ut for 2x 5770?

Blir ett 580 kort bra å sette inn i stede for 560? Det vet jeg, men vil det lønne seg mtp på fremtiden ? Har lyst til å kjøpe ett bra når jeg først skal ha.

Og holder 850W til det jeg skal ha?

Nei, GTX 560 har omtrent samme ytelse som 5770 CF, det koster i underkant av 2000 kr. Da blir det feil å legge 5770 til 1400 mtp at det er brukt slik jeg ser det. Det vil sikkert være noen som kjøper dette da ;)

Framtidssikring av PC er vanskelig. Spør heller deg selv hvor ofte og hvor mye du er villig til å bruke på PC over en tidsperiode. Om du kjøper et GTX 580 nå, vil du ha god ytelse til neste generasjon kommer ut, så vil det bli utkonkurrert til en mye lavere pris og strømforbruk. GTX 580 er vel ca 1.3-1.5x sterkere enn GTX 560 avhengig av utgaver valgt.

Les tråden om framtidssikring av PC på toppen av siden her.

EDIT:

Hvorfor skal du oppgradere PSU? 750W holder i lange baner til GTX 580, det er rimelig overkill for å være ærlig

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du behøver ikke mer enn HX750n du allerede har for ett enkelt GTX580 eller to stk. GTX560. Så å gå opp bare 100W er det ikke noe poeng i. Og i min mening er vel 560 SLI som oftest kjappere enn ett GTX580. Edit: Men det var vel kanskje ikke 560 SLI du tenkte på, doh.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Hvorfor jeg skal ha ny PSU er fordi jeg skal jo evt ha 580 i SLI engang tipper jeg.

Smirnoff:

Jeg har jo vurdert 560 i SLI men så tenker jeg, hvis jeg kjøper ett 580 nå som vil dra absolutt alt så kan jeg jo bare kjøpe ett til etterhvert. Da vil det jo bli enda bedre enn 2 560 nå. Henger du med?

Endret av Rudii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...