Gå til innhold

Server funker på den ene maskinen, men ikke den andre

Anbefalte innlegg

...på samme nettverket. Den aktuelle porten er åpen, og på den ene maskinen fungerer dette, og andre kan koble seg til uten problemer. Den aktuelle maskinen kjører Windows 7. På min andre maskin, som jeg er nødt til å bruke i dette tilfellet, kjører jeg Windows XP. Her svarer ikke porten. Er det noen lokale innstillinger på PC'en? Noen som har den fjerneste idé?

For ordens skyld: brannmur (inkludert brannmur på ruteren) og antivir er av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har åpnet/routet den samme porten mot to maskiner på samme nettverk?

Forestill deg en bil som er på vei hjem og kommer til et veikryss hvor det står to skilt, et som peker til venstre og et som peker til høyre og det står "HJEM" på begge to...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, beklager, jeg ser ikke helt hva du mener, selv om jeg forstår eksempelet. Jeg har ikke skrevet inn maskinen når jeg portforwardet; det var ikke ett behov for det. Det jeg har gjort er at jeg forwardet en port, prøvd å kjøre en server på porten på hjemme-PC'en, noe som ikke fungerte. Men på skole-PC'en fungerer dette fint. (Når jeg er hjemme med den, selvfølgelig.)

Lenke til kommentar

Det er akkurat som om den andre datamaskinen ikke kobler seg til i det hele tatt. Jeg kan kjøre serveren på den fungerende datamaskinen, så kjøre den på samme port på den andre, noe som vanligvis ville resultert i en feilmelding, men neida.

Lenke til kommentar

Du har lagt inn portforward til skolepcen din, noe du forteller fungerer.

Den samme porten skal du nå ha til en annen pc?

Virker ikke som du sletter den gamle portforwardingen, med mindre jeg har lest galt utifra innleggene dine ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...