Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt et nikon d40 i 3 år nå og syns det er på tide og bytte det ut (i tillegg til at mamma gjerne vil overta mitt). Men syns det er så mange forskjellige der ute at jeg aner ikke hva jeg skal velge.

Det bør ikke være for dyrt (maks 5000). På D40 har jeg savnet live view så veldig fint om det nye har det og kanskje en vridbar skjerm også. Ellers så er batteritid nokså viktig (veldig fornøyd med batteritiden på D40)

Har sett litt på Nikon D5000 men er også åpen for andre forslag/erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D5000 er et ålreit kamera, men er på vei ut.

Det går masse rykter om en D5100-lansering før sommeren, kanskje allerede i april. Hvis D40'en fortsatt virker og du vil ha skjerm som kan justere på et Nikon kan det være verdt å vente litt og se om det kommer en oppgradering.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Ta en kikk på µ4/3, Olympus E-PL2 eller Panasonic GH2 f.eks.

Eller Pentax K-r, K-x. Eller ...

Forresten, hva tar du bilder av? Hvordan? Når? Er gode JPEG fra kameraet et poeng, eller har du gått over til, planlegger å gå over til RAW?

Lenke til kommentar

Ta en kikk på µ4/3, Olympus E-PL2 eller Panasonic GH2 f.eks.

Eller Pentax K-r, K-x. Eller ...

Forresten, hva tar du bilder av? Hvordan? Når? Er gode JPEG fra kameraet et poeng, eller har du gått over til, planlegger å gå over til RAW?

Tar en del bilder i sosiale sammenhenger (både inne og ute), en del av barn og ellers når vi er ute på tur.

Tror vell egentlig JPEG holder for meg. Har ikke noe program på pcen som takler raw.

Lenke til kommentar

Har mulighet for å kjøpe et nikon d5000 på bruktmarkedet. Det er nesten et år gammelt men lite og pent brukt. Følger med 18-55mm, veske, minnekort 8gb (sdhc) og blitz og kvittering. Er dette et bra kjøp når jeg kan få det for 3500?

Ja, det vil jeg si er et godt kamera. Hvor god prisen er kommer litt an på hvilken blits som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...