Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Pruting ved bilkjøp

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Elsker de som ringer 5 min. etter at du har lagt ut bilen på finn og skal prute ned flere 1000-lapper på bilen.

Da pleier iallefall jeg å bare legge på, så som sagt det viktigste med pruting er at du må være klar over at du kan få "nei".

Lenke til kommentar

Mail vil ikke hjelpe, litt av poenget er å gi selger dårlig tid på å bestemme seg. Bruker du mail kan han lese og vurdere tilbudet. Tar du det over telefon eller f2f (foretrukket!) så vil du overaske personen og gjerne få selger til å tro at du tilbyr en god pris.

Og som de sier over. At bilen har ligget en stund hjelper også på da de fleste som selger bilen helst vil kvitte seg med den (slikt kommer ofte frem i annonsen, eks: Selges grunnet kjøp av større bil/hus osv...)

Lenke til kommentar

Har kjøpt og solgt en del biler for både meg selv og andre, biler eg ikkje har sett eller prøvd.

Men det som er med og prute på biler er det og ta kontroll, det og kanskje overraske selger/kjøper litt dtta er enklest viss du er kjøper. Kom med forslag, sjå nøye på ting uten og sei noke og kom med et konkrettilbud.

Jeg har solgt litt biler og du høres ut som aller verste sort kjøper. Det du skriver her med å ta en stille befaring og kanskje overraske selge med et raskt bud kan virke, eller selgeren kanskje liker å ha litt tid til å tenke det kan gå begge veier og spørs hvor lenge bilen har vært til salgs, og det med å prøve å psyke ut selger med å se etter feil og nærmest lure selger har jeg liten tro på. Er det en bilforretning vil det redusere muligheten til å få en god pris da mulige garantireparasjoner må kalkuleres inn.

Jeg mener den beste måten å prute på er å skape en god stemning, feil er ikke viktige å nevne for selger, de er interessert i hva du kan betale. Det som er viktig er å gjøre en taksering for seg selv og gi et tilbud til selger ut fra det. En selger vil tenke at det er mye trøbbel med en kjøper som klager på alt mulig og vil derfor helst slippe å selge til den personen, spesielt om det er en bilforretning som også skal gi garanti, det kreves godvilje, ikke uvilje for å få en god pris.

Endret av festen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker de som ringer 5 min. etter at du har lagt ut bilen på finn og skal prute ned flere 1000-lapper på bilen.

Da pleier iallefall jeg å bare legge på, så som sagt det viktigste med pruting er at du må være klar over at du kan få "nei".

De aller verste er de som er helt i hundre, skal komme å kjøpe bilen og så når de kommer har med halve familien og med litt autoritet skal prøve å fortelle deg hva bilen er verdt, og så senere skuffet drar uten noen bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker jeg hjalp en venn med å selge en bil. Siden han var grønn og jeg er ganske grønn på salg så tok vi en verditest på bilen og fikk en mere eller midre pris.

Første kunde som kom begynte ved å prøve å prute ved å påstå rust under bilen men det den idioten ikke viste var att bilen hadde gått igjennom en slik test og måtte gå tomhendt hjem lang i maska som han var.

Andre person som kom å så på bilen kjøpte den etter en prøvetur da han virket mere ærlig enn førstnevnte.

Er du i tvil om hvor mye bilen du ønsker er verdt så bør du.

1. Sondere terrenget etter hva lignende biler ligger på og er du fortsatt i tvil kan du spørre selger om han er intressert i en verditakst på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...