Gå til innhold

Ny bærbar PC uten WLAN eller 3G

Anbefalte innlegg

Hei,

Har behov for en bærbar PC som ikke har trådløst nett(WLAN) eller trådløs tilkobling av noe slag innebygget(eks 3G). Specs ellers er mindre viktig, men 15"++ skjerm er en fordel. Denne maskinen skal brukes i et område hvor det er forbud mot elektronisk trådløst utstyr, og selger må kunne dokumentere(et lite brev/erklæring holder) at maskinen ikke inneholder trådløse sendere/mottakere av noe slag.

Maskinen må gjerne kunne ha muligheten for det, men den må være solgt uten.

Har kikket på et par standard norske nettbutikker, men ser raskt det at trådløst er blitt såpass vanlig og standard at det ikke lenger er oppgitt i listene om maskinen blir levert med eller uten. :/

Oppdatering: Maskinen må heller ikke ha innebygget kamera.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men du gikk dessverre glipp av et veldig viktig punkt. :)

og selger må kunne dokumentere(et lite brev/erklæring holder) at maskinen ikke inneholder trådløse sendere/mottakere av noe slag.
Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det er en mulighet faktisk. Frykter dog at det blir en del byråkrati om den for eks må kjøpes fra utlandet.

Skal og sende en mail til et par utvalgte butikker for å se om de kan hjelpe til, inkludert Multicom som eg ser lager maskiner på bestilling.

Lenke til kommentar

og selger må kunne dokumentere(et lite brev/erklæring holder) at maskinen ikke inneholder trådløse sendere/mottakere av noe slag.

Du kan dra til en bedrift som driver med reparasjon av datamaskiner, be de skru ut kortet og få dokumentasjon på at jobben er utført. Selger trenger da ikke å dokumentere dette. Selvfølgelig vil det koste litt mer, men du har dokumentasjon, og "papirene" i orden.

For all del, be de ta bilde av kortet og mens du er i gang og printe ut på dokumentasjonen......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan dra til en bedrift som driver med reparasjon av datamaskiner, be de skru ut kortet og få dokumentasjon på at jobben er utført. Selger trenger da ikke å dokumentere dette. Selvfølgelig vil det koste litt mer, men du har dokumentasjon, og "papirene" i orden.

For all del, be de ta bilde av kortet og mens du er i gang og printe ut på dokumentasjonen......

+1

Tror det eller Multicom er din beste sjans

Lenke til kommentar

@vidarkri:

Det er nok flere plasser enn vi tror der det er klare restriksjoner på radiosendere/-mottakere i utstyr som kan brukes. Det betyr ikke at bærbare maskiner er uinteressante, og de som er store i bedriftsmarkedet har nok løsninger for dette. F.eks har Dell sine bedriftsbærbare løse enheter for Wifi og 3G.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Kravet her er faktisk at maskinen er urørt og uåpnet fra selger til mottaker. Og dette må sannsynliggjøres med dokumentasjon. Så det er selger som må bekrefte at maskinen som blir solgt faktisk ikke inneholder noen radiosendere eller mottakere som de kjenner til, og at evnt sendere og mottakere som var i den originalt er blitt fjernet av internt personell.

Regler er regler dessverre.

Lenke til kommentar

unnskyld<br>Trodde det var en annen bruker som postet, ikke trådstarter. <br>Foreslår du evt. oppdaterer førstepost med disse tilleggskravene så en annen person ikke gjør samme feilen som meg.<br>Har du prøvd å spørre om mitt løsningsforslag er gjennomførbart ? <br>

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Nei. Endringer på maskinen etter at den har forlatt selger og før den når mottaker/kjøper er ikke godkjent.

Forøvrig står det vel i førsteposten at selger må kunne dokumentere dette? :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Ja, men kravet om at den i ettertid må være urørt var ikke med og jeg baserte mitt løsningsforslag på det motsatte.

Det gjør at det rett og slett er veldig vanskelig å tilfredsstille kravene dine. Om dette kan være gjort hos et supportfirma i ettertid, og dokumentert derfra er faktisk den mest fornuftige og rimelige løsningen i denne situasjonen. Ofte er spesialbestillinger forbeholdt store volum i bedrifter.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

I og med at Multicom's teknikere setter inn mesteparten av hardware'n på sine konfigurerbare maskiner likevel, burde det vel kunne la seg gjøre hvis du spør dem om å unnlate å sette inn trådløs/bluetooth-modulen, og få med en undertegnet papirlapp på dette.

Lenke til kommentar

Ja, men kravet om at den i ettertid må være urørt var ikke med og jeg baserte mitt løsningsforslag på det motsatte.

Det gjør at det rett og slett er veldig vanskelig å tilfredsstille kravene dine. Om dette kan være gjort hos et supportfirma i ettertid, og dokumentert derfra er faktisk den mest fornuftige og rimelige løsningen i denne situasjonen. Ofte er spesialbestillinger forbeholdt store volum i bedrifter.

Ønsker deg lykke til.

Vel, da har jo du tatt utgangspunkt i det motsatte av hva eg spurte om.

"og selger må kunne dokumentere(et lite brev/erklæring holder) at maskinen ikke inneholder trådløse sendere/mottakere av noe slag" er ikke det samme som "Du kan dra til en bedrift som driver med reparasjon av datamaskiner, be de skru ut kortet og få dokumentasjon på at jobben er utført. Selger trenger da ikke å dokumentere dette". Det er stikk motsatt. Da kan ikke selger dokumentere det.

Lenke til kommentar

Er jo ikke værre enn å kjøpe den fra et lokalt firma som har eget verksted, de fleste skal ha såpass "verksted" at de fikser dette lett. Så selger de deg en bærbar PC uten dette og dokumenterer det, ingen mellomledd da bedriften er selgeren av maskinen.

Og ja, f.eks multicom er et bra forslag om du ikke vil gå til lokale butikker.

Lenke til kommentar

Før eg sendte e-posten til Multicom gikk eg igjennom kravene til maskinen. Da fant eg ut at det er et tilleggskrav om at maskinen ikke har innebygget kamera i skjermen. Skal oppdatere førstepost om dette.

Spurte da om det samme som i førstepost + at maskinen ikke kunne ha kamera. Fikk da tilbakemelding om at de ikke kunne fjerne kameraet da det ville bli et hull i maskinen...

Eg har bedt om en liten klargjøring på tilbakemeldingen, men tolker det dit hen at de ikke kan tilby maskin uten innebygget kamera. At de ikke vil fjerne det for meg forstår eg, men eg hadde håpet det var mulig å få uten fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Betaler du litt ekstra til Multicom kan de helt sikkert også fjerne kameraet og legge inn noe annet der, f.eks. en metallbit eller noe. Problemet er bare at det er ikke de som lager kabinettene til maskinene, så det vil, som du sier, være hull der det skulle vært kamera som de da må tette igjen med et eller annet. Dessuten tror jeg også skjermene de har er ferdigbygde, så de vil måtte skru skjermen fra hverandre for å fjerne kameraet, noe de sikkert ikke normalt gjør når de setter sammen maskinen.

Eventuelt er det jo kanskje greit at kameraet er der, men ledningen kuttet av eller liknende? Da blir det i hvert fall enklere for Multicom.

Du kan nok også ringe Dell/sende mail og forklare hva slags maskin du vil ha, så er det jo mulig at de kan ordne det.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...