KroenenKarl Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei Jeg har bygget min egen pc og den funker kjempe bra ! Eneste jeg stusser litt på er at hver gang jeg skrur på maskina/stater maskina på nytt, så kommer det en høy beep lyd helt i starten, ellers funker alt som det skal. Men er det ikke slik at vis man hører denne lyden så er noe galt med pcen? Eller er lyden bare der, for at den skal være der? Bruker dette kabinettet (Cooler Master Miditower CM 690 II Advanced) Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er det bare én gang? er det langt, eller kort? forøvrig, fra hva jeg har lest, hjelper det å fjerne RAMen, og putte den inn igjen. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Det er et kort lite pip, varer kanskje i 0,3 sekunder tror jeg Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det er et kort lite pip, varer kanskje i 0,3 sekunder tror jeg http://www.computerhope.com/beep.htm 1 short DRAM refresh failure Problemet ligger ved RAMen EDIT; fjern den nye RAMen, og se om du fortsatt får lyden, dersom du ikke gjør det snakker vi nok om defekt ram/inkompatibel ram. Endret 29. mars 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det er et kort lite pip, varer kanskje i 0,3 sekunder tror jeg http://www.computerhope.com/beep.htm 1 short DRAM refresh failure Problemet ligger ved RAMen EDIT; fjern den nye RAMen, og se om du fortsatt får lyden, dersom du ikke gjør det snakker vi nok om defekt ram/inkompatibel ram. Okey kan prøve det nå. Da skal jeg altså ta ut begge ram brikkene. Men må jeg koblet ut strømmet bak eller alle ledninger i kabinettet. Hva menes med defekt? Edit: På linken du linket står det lenger nede 1 Short Beep - Normal POST, computer is ok. Endret 29. mars 2011 av KroenenKarl Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Er ikke veldig datakyndig, men jeg regner med at å ha rene hender, og å ha fjernet strømmforsyningen burde være godt nok. Defekt = ødelagt, sannsynligvis, dersom det er ny ram, er ikke dette tilfellet. Edit, stemmer nok som du sa, dersom du har en IBM og det ikke er noe problem med RAMen Endret 29. mars 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Ja, de ram brikkene jeg bruker i pcen er flonka nye, sammen med resten av komponentene Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Et kort pip bruker å være standar på alle maskiner idag. Har det selv på mitt oppsett. Er vel bios som har blitt programmert slik. om det hadde vært en feil, hadde det kankje lyst et rødt lys på hk under POST (power on self test) og det hadde kommet opp på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå