Gå til innhold

Billig webhost hvor man kan være anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Du finner ikke plasseringen av mine servere med den heller. Jeg har ellers driftet servere i over 10 år og har pr dato ikke et eneste innbrudd på noen av de serverene.

Du prater for mye om du virkelig vil være annonym og kan selge deg ut om du hadde som hensikt å selge deg inn.

Antagelig hoster du da mange .no domener. Veldig få gidder å bry seg om å hacke norske servere. De fleste er marginale hostere. Jeg kunne jo laget en Bot som skannet gjennom norske domener / servere. Antagelig har du også et firma registrert i Brønnøysund. Kan hende finnes det også en liste over norske hostere. Litt vanskeliger om du er registrert på Cayman, Guernsey, Jersey eller i andre land.

Fortsatt ikke interessert i å finne dine servere og om ikke noe annet er off topic, så er vel denne fortsettelsen av tråden det. Dere to meningsfeller har jo løst problemet for opprinnelig poster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker ikke å være anonym på nettet, faktisk det stikk motsatte. Og botene dine vil neppe finne ut hvor mine servere er plassert. Ikke at plasseringa hjelper så mye heller. Når det gjelder nettsteder jeg administrer klarer jeg fint å stoppe eventuelle boter du prøver på. Det er faktisk ikke særlig komplisert, og det bruker metoder som er langt bedre enn noen linjer i .htaccess. og jeg kan logge i detalj alle dine eventuelle forsøk.

Men for akkurat å gå på det med anonymisering, og man allikevel ønsker å ha en nettside med eget domene. Da må man

1. Få skjult info i Whois.

2. Ikke legge ut info på egen nettside som kan identifisere deg

3. Ikke bruke Facebook eller andre sosiale tjenester (minstekravet er at det ikke finnes link mellom Facebook/andre sosiale medier og nettsider)

4. Minimere informasjon andre steder som i diskusjonsforum etc.

Eller det mest drastiske, ikke være tilstede på nettet i det hele tatt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt hjemmesiden min hos www.one.com i over et år, men først nå lærte jeg at folk kan "whois-e" hjemmesiden min og få tilgang på fullt navn, adresse og telefonnr. Dette er jeg ikke helt komfortabel med. Ikke at jeg er anonym på nettet, men jeg synes at akkurat dette blir litt i overkant åpent.

Jeg kontaktet one.com, og fikk beskjed om at jeg ikke kan få være anonym hos dem.

Så, hvilke sider kan man være anonym hos, og hvordan går man fram for å få til dette? Prisen har mye å si, da jeg kun har en bitteliten privat hjemmeside, så jeg trenger ikke mye plass eller masse ekstrafunksjoner.

Hei.

Ett tips, det koster penger for å gjøre navneoppslag på *.name domener - uten det får man ikke noen informasjon fra whois på disse domenene.

http://www.wired.com/politics/security/news/2007/09/dot_name

*.name er forøvrig forbeholdt individer og personlige identifiserbare nick og lignende, så det er ikke meningen at toppdomenet er beregnet for anonymisering. Men privat navn, adresse og epost eksisterer ikke i vanlig whois -oppslag, og så vidt jeg vet er det mange tilbydere som har *.name. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...