Bysykkel Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Noen som vet hvordan man melder skattesvindel/hvitvasking der vedkommende har laget falske kvitteringer? Kan man melde anonymt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Falske kvitteringer og hvitvasking er en sak for Politiet (Økokrim). Skattesvindel er en sak for skattedirektoratet (som tar det videre med Politiet). Lenke til kommentar
Bysykkel Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Falske kvitteringer og hvitvasking er en sak for Politiet (Økokrim). Skattesvindel er en sak for skattedirektoratet (som tar det videre med Politiet). Politiet/økokrim: da må man gå på politikontoret? Vanskelig sak dette, det er min egen familie som svindler. Lenke til kommentar
hursay Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Ring 02800 si at du vil melde om skatte svindel anonymt og du blir satt over til riktig person. forklar situasjonen og politiet vil komme kansje fengsel eller bot avhengig av beløp. EDIT: ikke arrestere deg alltså men dette er seriøst! be kansje heøller om at familien sin skal slutte ellerno. jeg vet ikke hvor gammel du er men hvis du ikke bor hjemme så kan du true med å ringe. jeg vet ikke detaljene rundt situasjonen så det vanskelig og si. kansje du skal ringe advokaten din? Endret 30. mars 2011 av hursay Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Noen som vet hvordan man melder skattesvindel/hvitvasking der vedkommende har laget falske kvitteringer? Kan man melde anonymt? Hvilket omfang har dette da? Du kan jo tipse fylkesskattekontoret og så kan de jo eventuelt ta ett bokettersyn, jeg regner med dette er i næring for og redusere inntekt å og få igjen MVA? Lenke til kommentar
Bysykkel Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Noen som vet hvordan man melder skattesvindel/hvitvasking der vedkommende har laget falske kvitteringer? Kan man melde anonymt? Hvilket omfang har dette da? Du kan jo tipse fylkesskattekontoret og så kan de jo eventuelt ta ett bokettersyn, jeg regner med dette er i næring for og redusere inntekt å og få igjen MVA? Det er snakk om å få ut penger som er beregnet på spesifikke formål om man kan vise til kvittering, men dem har laget falske kvitteringer slik at dem har fått pengene ut skattefritt og brukt dem privat. Om dem skulle tatt ut pengene til private formål måtte dem ha skattet på dem, tror det er halvparten. Det er snakk om rundt 60-70 000 kr. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 http://www.okokrim.no/artikler/desken-tipstelefon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå