Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Security Center + Defender er deaktivert = maskinen blir restarta heile tida

Anbefalte innlegg

Windows Security Center og Windows Defender er deaktivert.

Kjører "services.msc" i cmd og aktiverer begge programma som "automatisk". Neste gong eg skrur på dataen, er de deaktivert igjen. Eg får stadig beskjed i handlingssenter om at Security Center er deaktivert, og når eg prøver å aktivere det, kjem meldinga: "Kan ikke starte tenesten Windows Security Center".

Når eg kjører pcen vanlig, starter maskina på nytt etter par minutt, der eg får beskjed om at systemet vart ikkje avslutta riktig, og kan velge å starte i sikkermodus. Det skjer ikkje når maskinen kjører i sikkermodus, men da kjem det opp en boks som seier at to filer kanskje er problemet:

C:\Windows\Minidump\032811-42135-01.dmp

C:\Users\Bruker\AppData\Local\Temp\WER-177061-0.sysdata.xml

Har kjørt en AVG scann, fann ingenting. Har kjørt Spybot, og da finner den "Windows Security Center_disabled". Når eg fikser problemet, kjem det tilbake neste gang eg scanner.

Er ditta virus som er umulig å slette??

Eg lasta ned splinter cell conviction med fila: ubiorbitapi_r2.dll. Mange seier dei har fått trojan horse.. trur det e ditta som e problemet, men har sletta den for lenge sida, og problemet er der enda..

What to do?

Takkar for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som virus / malware ja.

Kan anbefale deg å prøve følgende gratisprogrammer:

Avast

Malwarebytes (trial)

De filene du nevner er bare dump filer etter en kræsj. Altså de er ikke farlige, og er ikke problemet ditt.

Jeg er sikker på at en reinstallasjon vil løse problemet ditt, og det er egentlig eneste måte du kan være 100% sikker på at du er kvitt problemet.

Bortsett fra det bør du nok endre forbruksvaner og sjekke bedre programvare du installerer før du installerer de.

Min fremgangsmåte (for å unngå reinstallasjon) ville vært noe lignende dette:

1. Start i sikkerhetsmodus.

2. Disable nettverkskort. (så ikke virus / malware får kontaktet sin eier)

3. Fra en annen datamaskin laste ned Malwarebytes.

4. Installere og kjøre en full scann.

5. Hvis ingen resultater dukker opp ville jeg lastet ned Avast.

6. Installer og kjør en full scann.

7. Ingen resultater igjen? Laste ned HijackThis og kjørt for å se etter potensielle prosesser som kan være problemet.

8. Ingen resultater igjen? Lite sannsynlig, men da hadde jeg valgt en reinstallasjon.

Mulig andre har bedre råd.

Du kan kjøre HijackThis og kopiere ut en logg hit.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Min fremgangsmåte (for å unngå reinstallasjon) ville vært noe lignende dette:

1. Start i sikkerhetsmodus.

2. Disable nettverkskort. (så ikke virus / malware får kontaktet sin eier)

3. Fra en annen datamaskin laste ned Malwarebytes.

4. Installere og kjøre en full scann.

5. Hvis ingen resultater dukker opp ville jeg lastet ned Avast.

6. Installer og kjør en full scann.

7. Ingen resultater igjen? Laste ned HijackThis og kjørt for å se etter potensielle prosesser som kan være problemet.

8. Ingen resultater igjen? Lite sannsynlig, men da hadde jeg valgt en reinstallasjon.

Mulig andre har bedre råd.

Du kan kjøre HijackThis og kopiere ut en logg hit.

Lykke til!

Har gjort punkt 1-4, fant to problem så eg fiksa. har lasta ned avast og kjørt full scann, men fant ingenting. har lasta ned HijackThis, men får ikkje innstalert det i sikkermodus, og heller ikkje i vanlig oppstartsmodus sida maskina skrur seg av før eg får begyndt...

Får heller ikkje aktivert windows security center igjen. får bluescreen av og til når maskina kjører i sikkermodus òg.. kjipe greie..

Lenke til kommentar

Får heller ikkje aktivert windows security center igjen. får bluescreen av og til når maskina kjører i sikkermodus òg.. kjipe greie..

Sjekket om maskinen kjører selektiv oppstart uten systemtjenester?

KjørmsconfigNormal oppstart

Lenke til kommentar

Den kjører normal oppstart ja. Når eg fer på nettet, kjem det plutselig opp en link til en fake Facebook side med spørreundersøking, så det er garrantert et ad-aware virus eller noke tyl!

Lenke til kommentar

Den kjører normal oppstart ja. Når eg fer på nettet, kjem det plutselig opp en link til en fake Facebook side med spørreundersøking, så det er garrantert et ad-aware virus eller noke tyl!

Heisann!

Gå grundig til verks, så blir du kvitt problemene.

Jeg anbefaler deg denne enklere kan det ikke gjøres.

http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html

Denne programvaren har jeg installert på en bootable DVD hvor jeg bare stapper den i DVD og fyrer av. Så sjekker den HD ene og hele systemet etter at DVDen har startet opp.

Du kan gå på nett med denne DVDen også. Men selve OS på din maskin er ikke aktivt. Derfor får virusprogrammet tilgang til alt, boot sektorer og hele pakka. Det viruset som mange ganger gjemmer seg i boot sektor og i temp filer blir slettet.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Heisann!

Gå grundig til verks, så blir du kvitt problemene.

Jeg anbefaler deg denne enklere kan det ikke gjøres.

http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html

Denne programvaren har jeg installert på en bootable DVD hvor jeg bare stapper den i DVD og fyrer av. Så sjekker den HD ene og hele systemet etter at DVDen har startet opp.

Du kan gå på nett med denne DVDen også. Men selve OS på din maskin er ikke aktivt. Derfor får virusprogrammet tilgang til alt, boot sektorer og hele pakka. Det viruset som mange ganger gjemmer seg i boot sektor og i temp filer blir slettet.

Vennligst

BmOnline

Skal gjøre det neste gang maskina kresja sofall! :-)

enda me at eg bare formaterte heile skiten, fikk aldri løyst det.

Takker for bidrag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...