Gå til innhold

Denne kopien av Windows 7 er ikke ekte

Anbefalte innlegg

Hei, for noen måneder tilbake kjøpte jeg meg en ny bærbar pc. En Asus G73JH som jeg har hatt en del problemer med, startet med at pcn slo seg av under spilling og det kom helt gråskjerm noen ganger. Sendte pcn inn og problemet var støv i viftene. Et par dager etter at jeg hadde fått pcn tilbake fra reparasjon begynte det å komme opp bluescreen. Sendte derfor pcn tilbake, de fant ut feilen og byttet ut "MainBoard" hva nå en det er.

Men det som er at etter at jeg har fått pcn tilbake etter bytting av mainboard står det nederst i hjørne på skriveborder:

Windows 7

Build 7600

Hva kommer dette av?

Har også fått advarsler om at den kan være piratkopiert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som har skjedd, er det at du har ikke aktivert windows over nett, med lisensnøkkelen som er skrevet på en lapp på undersiden av pcen din. Hvis de har byttet hovedkortet ditt, kan det hende du må ringe microsoft sin aktiveringstelefon, og da skal dette gå i orden. Neste gang meldingen kommer opp om at du kan ha piratkopiert programvare, trykk på "løs dette på internett nå" og følg anvisningene for å angi produktnøkkelen.

Lenke til kommentar

Hei, for noen måneder tilbake kjøpte jeg meg en ny bærbar pc. En Asus G73JH som jeg har hatt en del problemer med, startet med at pcn slo seg av under spilling og det kom helt gråskjerm noen ganger. Sendte pcn inn og problemet var støv i viftene. Et par dager etter at jeg hadde fått pcn tilbake fra reparasjon begynte det å komme opp bluescreen. Sendte derfor pcn tilbake, de fant ut feilen og byttet ut "MainBoard" hva nå en det er.

Men det som er at etter at jeg har fått pcn tilbake etter bytting av mainboard står det nederst i hjørne på skriveborder:

Windows 7

Build 7600

Hva kommer dette av?

Har også fått advarsler om at den kan være piratkopiert

Hei!

Ja, det er mulig de byttet HK og ikke oppdaterte prgramvaren med det nye kortet. Da vil du få slike meldinger. Men du kan prøve å gå til Windows for å verifisere produktet. Her er en beskrivelse på windows valideringsfeil.

Her en løsning på problemet:

Slett filen wgatray.exe fra C: \WINDOWS\system32\

og fra C: \WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\c b2769f3b1daf367a31ed046299a3790\ (den siste folderen, ikke nødvendigvis samme navn)

Slett WGATRAY.EXE-0ED38BED.pf file fra

C: \WINDOWS\Prefetch\

Fjern fra registeret:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Wi ndows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\WgaLog on

og wgatray fra

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Sea rch Assistant\ACMru\5603\

Ikke allle har den siste i HKEY_CURRENT_USER, men da funker det uten. For å få slettet filen wgatray.exe må du først rename den da den er i bruk, så rebooter du PC'en og sletter fila. Lykke til

Nå var dette hentet direkte fra nettet, og her er også en versjon fra Windows: :))

http://www.thewindowsclub.com/validation-fails-on-genuine-windows-7-while-installing-microsoft-downloads-or-updates

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Nevner at løsningen du beskriver ikke akkurat er en godkjent løsning på problemet BmOnline.

Det er mulig det løser problemet midlertidig, men det løser det nok ikke etter at Microsoft kommer med noen patcher. Da vil det være enda mindre sannsynlig å få aktivert windows i etterkant.

Dette er bare til inf...

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du hadde OEM versjon av windows på din maskin, og ikke fullverdig.

En OEM-versjon er en engangslisens som bindes til hovedkortet (mainboard). Dersom hovedkortet er skiftet, vil ikke din lisensnøkkel virke til det nye hovedkortet. Ta kontakt med din support for å få rettet opp i dette.

Så og si alle bærbare leveres med OEM-versjon av Windows.

Forskjellen mellom fullverdig og OEM er:

OEM: Lisensen bindes til hovedkortet.

Fullverdig: Lisensen bindes ikke til noen maskin, og kan brukes på hvilken som helst maskin (en om gangen)

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...