nexxion Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 hei Jeg har kanskje tenkt å kjøpe en gaming pc fra USA, men jeg vet ikke om jeg skal kjøpe fra https://www.cyberpowerpc.com/ eller http://www.ibuypower.com/ jeg tenker på enten denne eller denne? hvilken anbefaler dere? hvis det er andre gaming pcer fra usa dere anbefaler til 1000-1500 dollar med skjerm så si ifra mvh Eaglearon Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 tror det er lurere å stille dette spørsmålet på en amerikansk nettside. skal du flytte til utlandet eller er prisene så mye 'bedre' ved import til Norge? Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 husk at du må betale 25 % toll. da blir det 1600 dollar på den ene, pluss frakt. dette blir 9000 NOK pluss frakt. sånn sett så er det ikke verdt det i mine øyne, tilfelle noe er feil med pcen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 husk at du må betale 25 % toll. da blir det 1600 dollar på den ene, pluss frakt. dette blir 9000 NOK pluss frakt. sånn sett så er det ikke verdt det i mine øyne, tilfelle noe er feil med pcen 1600 dollar etter toll? 1500 dollar er ca 9000 kr, pluss toll er vi oppe i 11250 kr. du får ingen garanti, og besparelsene er vel lik null (med ekstra fraktkostnader blir det nok dyrere Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 husk at du må betale 25 % toll. da blir det 1600 dollar på den ene, pluss frakt. dette blir 9000 NOK pluss frakt. sånn sett så er det ikke verdt det i mine øyne, tilfelle noe er feil med pcen 1600 dollar etter toll? 1500 dollar er ca 9000 kr, pluss toll er vi oppe i 11250 kr. du får ingen garanti, og besparelsene er vel lik null (med ekstra fraktkostnader blir det nok dyrere den ene jeg så på kosta 1300. 1600 med toll. idag så var kursen slik at 1600usd er 9000nok. men som sagt, vil ikke anbefale å kjøpe fra utlandet Lenke til kommentar
nexxion Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 ok, men jeg har besteforeldre som bor i USA, så hvis eg bestiller på deres adresse og de sender dem som gave, slepper eg ikke under med noe da? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Gave kan kun være verdt 1 000 kr for at du skal slippe å betale merverdiavgift. Den som skrev 25 % toll skrev tull, det er 25 % merverdiavgift vi snakker om. Klart besteforeldrene dine kan oppgi 950 kr som verdi på gaven for å slippe merverdiavgift, men skulle pakken bli åpnet i tollen så er det ikke sikkert det går så bra. Og de har rett til å åpne hva de vil, i tillegg blir svært mye gjennomlyst. Med skjerm blir dette relativt store kolli, trolig vil emballasjen tydelig vise hva innholdet er så sjansen for at deklarasjonen ikke blir godkjent er betydelig. Så store kolli vil også medføre en god del i fraktkostnad. Ellers er PC-er/PC-deler faktisk såpass rimelige i Norge at det sjelden lønner seg å kjøpe i andre land. Når man i tillegg regner inn verdens beste reklamasjonsordning så blir prisen i Norge meget gunstig. Lenke til kommentar
nexxion Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 ok takk for svar, nå tror jeg at jeg heller kjøper fra norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå