Gå til innhold

Ta sol, blir lett solbrennt


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å starte å ta sol da jeg reiser til Spania om en måned. Jeg har bare et problem, og det er at jeg blir sinnsykt lett solbrennt.. Jeg har derfor vært litt redd for å ta sol, men føler nå egentlig ikke jeg har noe valg. Noen som har noen tips for å unngå at jeg ser ut som en hummer etter å ha vært en tur i solariumet? Og hvor lang tid bør jeg egentlig ta sol de første gangene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp solarium, ta heller selvbruning. Regner med at du vil være litt brun før du skal dra. Du får ikke noe "grunnlag" av solarium. Mange som tror at hvis man soler seg i solarium, så tåler man mer sol når de er i varmere strøk. Bare tull.

Bruk solkrem med høy faktor, spesielt i ansiktet, halsen, skuldrene og brystet. Det tar lengre tid å bli brun, men du får en bedre brunfarge som varer lengre.

Anbefaler deg "Decleor Aromessence Solaire". Denne oljen fra Decleor bruker du under dagkrem og/eller solkrem. Den beskytter huden så du unngår solbrenthet, samtidig som du får en bedre brunfarge. Det anbefales å begynne å bruke den noen uker før man skal i solen, så huden er "klar".

Kjøp en bra solkrem. Ikke noe fra hyllen til Rimi, som har vært på lager siden i sommer. Ta deg en tur hudpleier så får du de riktige produktene.

Lenke til kommentar

lol^

 

Spis et par gulrøtter daglig, eller begynn på betakaroten. Smør deg inn med solfaktor 20 og sol deg i 15-20 min. Blir du rød går du opp i solfaktor, og ikke ned i tid. Om ikke går du ned i solfaktor (og gjerne opp i tid). Ta sol to ganger i uken og du blir smud!

Lenke til kommentar

Vil si at dePierre sitt forslag så langt er det beste.

 

Det vil ikke hjelpe stort å ta solarium fordi du ikke opplever samme stråling i Spania som du gjør på Brun og Blid. Det er velkjent at naturlig sol har mye høyere doser UVB-stråler enn solarier. Når du soler deg i solarium blir du som oftest brun, men får ikke den ønskelige tykkheten som huden lager etter hvert som den blir eksponert for UVB-stråler. Derfor blir ofte solariumsbrune folk fortsatt solbrent når de kommer til Syden. Det, og overdreven soling uten solfaktor såklart.

 

Hvis du har veldig lys hud ville jeg ikke anbefalt å sole deg i solarium i mer enn 6-7 minutter den første gangen. Så kan du evt. se hvilken reaksjon du får og ta det derifra. Det viktigste er i alle fall å ikke bli solbrent. Du trenger ikke smøre deg med solkrem når du går på solarium, dette blir bare bortkastede penger. Derfor må du til gjengjeld være forsiktig med å ikke bli solbrent.

 

Betakaroten har en viss effekt, men vil ikke hjelpe deg særlig med å oppnå den brunheten du er ute etter. Vil du virkelig bli brun får du heller ta selvbruning. Det finnes mange gode alternativer og du får som oftest hva du betaler for.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...