TMB Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei. Det har seg slik at klassen min har blitt invitert på "åpen dag" hos NITH i Oslo til fredag. Det var flertall i klassen for at vi skulle dra dit, så da ble det bestemt. Nå er det slik at dersom man ikke kommer, så får man 1 dag fravær. For oss koster det 92,- hver vei med tog (m/studentrabatt). Så med andre ord er man nødt til å betale 184,- for ikke å få 1 dag fravær. Har de lov til dette? Jeg skal ikke gå på den skolen en gang, det skal heller ikke 90% av klassen min.... Takk for svar Lenke til kommentar
opar Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Skolen har ikke lov å kreve at dere betaler for reise i skoletiden. De har lov til å stille krav om at dere skal være der, men da må de også betale for reisen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Så da kan jeg med andre ord få fjernet fraværet jeg eventuelt får? Lenke til kommentar
opar Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Ja, ut fra det jeg vet skulle ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Så da kan jeg med andre ord få fjernet fraværet jeg eventuelt får? Om du bare holder deg hjemme kan skolen føre fravær. Du må møte på skolen for å ikke få fravær. Du har også krav på en noenlunde fornuftig alternativ undervisning denne dagen. Sånn sett kan det gjerne være like greit for skolen å avtale at du tar en studiedag hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå