Datasmurfen Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 <? $row=mysql_query("select * from reggsys where userid='$_SESSION[userid]'"); $array = mysql_fetch_array($row); echo $array['kr']; echo $array['arg7']; echo $array['egers']; ?> Hvordan får jeg scriptet til å printe ut variablene? Til opplysning har jeg database connectet i en annen fil, denne vet jeg funker. Skulle også fått verdiene jeg echo ut inn i en textarea.. <textarea rows="10" cols="30" name="kr"> Henter data fra databasen her. </textarea> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Hvordan får jeg scriptet til å printe ut variablene? Mener du radene ("recordene")? Hvis ja, ved bruk av en foreach løkke. Oppgave for deg (dersom du ikke vet hva det er): Google php foreach loop Endret 29. mars 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Her ser det ut til at du kun henter ut en rad, så da trenger du ingen løkke. Bruk heller mysql_result(). Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Skulle også fått verdiene jeg echo ut inn i en textarea.. <textarea rows="10" cols="30" name="kr"> Henter data fra databasen her. </textarea> Siden du har fått svar på alt annet: Textbox er vel noe sånt som: echo '<textarea rows='10' cols='30' name='kr' value=$row['blabla']>'; Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 echo '<textarea rows="10" cols="30" name="kr">'.$array['kr'].'</textarea>'; PHP Tutorial (w3schools.com) PHP MySQL Select (w3schools.com) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Skulle også fått verdiene jeg echo ut inn i en textarea.. <textarea rows="10" cols="30" name="kr"> Henter data fra databasen her. </textarea> Siden du har fått svar på alt annet: Textbox er vel noe sånt som: echo '<textarea rows='10' cols='30' name='kr' value=$row['blabla']>'; Hehe, Når en blind leder en blind, går de begge i grøften som Jesus sa. Dessuten er det ingen grunn til å bruke mysql_fetch og $row når det kun er en rad han skal ha ut. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Tusen takk alle sammen problemet er nå løst, og koden ser slik ut: <?php $row=mysql_query("select * from reggsys where userid='$_SESSION[userid]'"); $s = mysql_fetch_assoc($row); ?> <textarea rows="10" cols="30" name="arg7"> <?echo $s[arg7];?> </textarea> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå