Gå til innhold

Systemet blir periodisk "sirup"


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Dell Latitude bærbar PC med Intel Core 2 Duo T7200 prosessor, som kjører Windows 7 Ultimate. I perioder blir systemet helt "sirup", prosessor bruk går opp i 100% og jeg får ikke gjordt noen ting, ikke skrevet inn tekst, ikke avsluttet programmer. Klarer ikke å finne ut av hva det skyldes så jeg håper på noen tips til hvordan jeg kan gå frem. Har ikke funnet ut noen sammenheng mellom et bestemt program og det som skjer. Jeg mistenker at det har noe med avspilling av lyd å gjøre, fordi Media Player oppfører seg mistenkelig (bruker unormalt mye CPU i Task Manager, men også når jeg ikke spiller av noe lyd, bare programmet kjører. Men så skjer det også når jeg ikke kjører Media Player i det heletatt, f.eks. når det spilles av lyd i en nettside.

 

Det typiske er at jeg spiller av mp3 filer med Media Player og etter kanskje en halvtime går CPU opp 100% og lyden blir hakkete og systemet ubrukelig, så går det kanskje 10 minutter, så detter CPU ned på normalt igjen, også kan det gå en god stund før det samme skjer igjen. Men så noen ganger kan jeg se på en hel film uten at det skjer, så det er forvirrende.

 

Har kjørt antivirus (Avast) og anti-malware (Spyboot S&D, SuperaANTISpyware) men finner ingen ting. Så der står jeg fast...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...