oholles Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvilke skader omfatter egentlig denne forsikringen til NetCom(den billigste)? Dette står på NetCom sine sider: " Tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri. " Var ikke denne veldig diffus? Har en HTC Desire som nylig har sagt takk for seg, og vurderer å sende den inn. Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Sånn som det er formulert, så virker det som forsikringen kun gjelder ved tyveri og ran.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 De bruker formuleringen "plutselig uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri". De nevner i tillegg spesifikt "skade". Men det er et krav "plutselig ytre årsak" Siden telefonen har har sagt takk for seg dekeks ikke dette så lenge det ikke syldes en plutselig ytre årsak. Lenke til kommentar
oholles Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det som har skjedd er at mobilen har ligget i lommen, og jeg har dunket borti et bord slik at skjermen har knust. For meg er dette en "plutselig ytre årsak", men også et hendelig uhell. Vad tycks? Endret 29. mars 2011 av oholles Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Men du kan jo alltids ta en telefon da, evnt bare sende den inn. Verste som skjer er vel at du får beskjed om at den ikke blir dekket? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg hadde en forsikring som jeg trodde skulle dekke alt, for det var det selgeren sa. Da telefonen knuste av samme grunn som din, ringte jeg for å få ny. De sa at forsikringen IKKE dekket dette. Det beste du kan gjøre for å få det du har krav på er å pynte på hendelsesforløpet. Det var mora di som veltet telefonen ned fra bordet mens den lå til lading. Så smart var ikke jeg, så jeg kjøpte ny til full pris. Men nå hadde de endret forsikringsvilkårene, så den nye telefonen skal i teorien ha full dekning. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jepp, her må du lyve. En kompis brukte historien at en gammel mann gikk inni han på gaten, slik at han mistet telefonen i bakken og glasset sprakk. Fikk en ny en 14 dager etterpå. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jepp, her må du lyve. En kompis brukte historien at en gammel mann gikk inni han på gaten, slik at han mistet telefonen i bakken og glasset sprakk. Fikk en ny en 14 dager etterpå. Å lyve = svindel = grunnen til at forsikring er dyr = mulighet for å miste all rett på forsikring uansett. Hhvilken av Netcom sine forsikringer har TS egentlig? det er tre stykker. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hhvilken av Netcom sine forsikringer har TS egentlig? det er tre stykker. Hvilke skader omfatter egentlig denne forsikringen til NetCom(den billigste)? Lenke til kommentar
oholles Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 "Det beste du kan gjøre for å få det du har krav på er å pynte på hendelsesforløpet. Det var mora di som veltet telefonen ned fra bordet mens den lå til lading." "En kompis brukte historien at en gammel mann gikk inni han på gaten, slik at han mistet telefonen i bakken og glasset sprakk. Fikk en ny en 14 dager etterpå. " Jeg kan ikke fatte at dette er mer "plutselig uforutsett ytre årsak" enn min? Hva er i så fall poenget med forsikringen? Tyveri osv går vel uansett under andre forsikringer hjemme? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) "Det beste du kan gjøre for å få det du har krav på er å pynte på hendelsesforløpet. Det var mora di som veltet telefonen ned fra bordet mens den lå til lading." "En kompis brukte historien at en gammel mann gikk inni han på gaten, slik at han mistet telefonen i bakken og glasset sprakk. Fikk en ny en 14 dager etterpå. " Jeg kan ikke fatte at dette er mer "plutselig uforutsett ytre årsak" enn min? Hva er i så fall poenget med forsikringen? Tyveri osv går vel uansett under andre forsikringer hjemme? Hvorfor ringer du ikke bare Netcom kundeservice og ber de spesifisere hva forsikringen din dekker, tar sikkert ikke mer enn 5-10 min, avhengig av kø. Endret 30. mars 2011 av malmern Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 "Det beste du kan gjøre for å få det du har krav på er å pynte på hendelsesforløpet. Det var mora di som veltet telefonen ned fra bordet mens den lå til lading." "En kompis brukte historien at en gammel mann gikk inni han på gaten, slik at han mistet telefonen i bakken og glasset sprakk. Fikk en ny en 14 dager etterpå. " Jeg kan ikke fatte at dette er mer "plutselig uforutsett ytre årsak" enn min? Hva er i så fall poenget med forsikringen? Tyveri osv går vel uansett under andre forsikringer hjemme? Poenget med forsikring er å forsikre seg mot hendelser - velger en den billigste og ikke den beste, så velger en også en lavere dekning, og dermed måtte dekke mer. Feks ansvar på gammel bil, men ikke kasko, Du får ikke igjen verdien på bilen med bare ansvar....og du lyver heller ikke på deg en hendelse for å få det dekket fordi du valgte billigste forsikring. Lenke til kommentar
oholles Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 " Poenget med forsikring er å forsikre seg mot hendelser - velger en den billigste og ikke den beste, så velger en også en lavere dekning, og dermed måtte dekke mer. Feks ansvar på gammel bil, men ikke kasko, Du får ikke igjen verdien på bilen med bare ansvar....og du lyver heller ikke på deg en hendelse for å få det dekket fordi du valgte billigste forsikring. " Jeg er klar over greia med forsikring. Det jeg stiller spm. med er poenget med den billigste forsikringen til NetCom om den ikke dekker noe utenom tyveri, som vel uansett blir dekket av diverse andre forsikringer? Men jeg får gjøre som foreslått, og ta en telefon til NetCom. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 " Poenget med forsikring er å forsikre seg mot hendelser - velger en den billigste og ikke den beste, så velger en også en lavere dekning, og dermed måtte dekke mer. Feks ansvar på gammel bil, men ikke kasko, Du får ikke igjen verdien på bilen med bare ansvar....og du lyver heller ikke på deg en hendelse for å få det dekket fordi du valgte billigste forsikring. " Jeg er klar over greia med forsikring. Det jeg stiller spm. med er poenget med den billigste forsikringen til NetCom om den ikke dekker noe utenom tyveri, som vel uansett blir dekket av diverse andre forsikringer? Men jeg får gjøre som foreslått, og ta en telefon til NetCom. Den dekker både telefon til en mindre "verditap" enn vanlige forsikringer med 20%-40% avskrivelse allerede etter et år, og den dekker misbruk. Normale forsikringer har egenandeler som er opptil 10 gangeren av denne, og begrensninger i forhold til overnatting, reisetid, hvor du var da det skjedde osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå