Gå til innhold

PC oppgradering i5 2500K. Noen tanker?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer oppgradering av mitt gamle treskeverk. I den sammenheng har jeg sett på intel i5 2500K og ønsker noen vurderinger av oppsettet.

HK: Asus P8P67 Deluxe

CPU: Intel 2500K

CPU vifte: Noctua NH-D14

Minne: Kingston HyperX 1600 2x4 Gb.

Tenker også å bytte kabinett til Corsair Graphite 600T eller Obsidian 650D/700D.

Jeg har sett at Noctua'en krever forholdsvis lave minnebrikker og tror HyperX fungerer fint. Noctua er valgt ettersom jeg ønsker å kunne klokke litt.

Er det noen som har noen tanker om dette og evt. hvilket kabinett ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fint oppsett det der. og corsair sine kabinetter er fine, stor plass inni, og jeg syns de ser kule ut, særlig 650D som er i "budsjett" klassen.

hvis du har høye minnebrikker ville jeg sett på corsair H70 cpu kjøler. litt kul også hvis du skal ha kabinett med vindu :)

Lenke til kommentar

Hei Konrad

Jeg har sett på H70 og også H60. Disse er interessante, men jeg ser de scorer litt dårligere på kjøling enn Noctua. Jeg har ikke DDR3 brikker i dag, så jeg må uansett kjøpe det. Så opprinnelig på Corsair Vengeance, men de blir for høye for Noctua.

Jeg er også usikker på viktigheten av rask ram ved overklokking av i5 2500K. Når det er sagt kan det vel hende at PC12800 ram er raskt nok. Det har også vært poengtert i andre innlegg at det er mer stabilt med 1,5 Volt på brikkene.

Lenke til kommentar

Endte med P8P67 Deluxe selv, fordi det var eneste på lager når jeg bestilte. Men er etter min mening ikke verdt prisforskjellen fra Pro versjonen.

Det du får ekstra er vel mulighet for Raid på Marvell kontrolleren også, ekstra LAN port, USB 3 frontpanel (istedet for ekspansjons brakett), litt bedre strømregulering til prosessor (mer en bra nok på Pro)

Usikker på om Pro utgaven støtter HyperDuo, men det er en funksjon jeg ikke vil bruke likevel siden TRIM da ikke vil virke.

Så der er mulig å spare litt på å velge Pro istedet for Deluxe, uten å gå glipp av så mye.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderer fra E6850 (dual 3Ghz). Så jeg forventer meg en ganske solid ytelsesøkning kombinert med et Zotac GTX 470 Amp som jeg har fra før. SSD er absolutt høyaktuelt, men får ta dette litt trinnvis.

Jeg er klar over at det er lite som skiller P8P67 Pro, Deluxe og Evo, men det er det forsåvidt også kronemessig.

Hva mener dere om minnet. Har det noen betydning for overklokking om man velger PC12800 eller PC16000. Evt. også voltstyrke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...