Klossmajoren Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg har hatt PCen min i drøyt 4-5 år nå, og den bråker som F. så er det mulig å få kjøpt en helt ny driver, eller vifte, til en ikke så altfor dyr pris? jeg skal ha PCen i 2 år til, så den må klare seg, men da trenger jeg å få bytta ut viffta eller no annet. thnx for alle svar! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvis det er viften som bråker kan du sjekke med produsenten (evt norsk importør) om de kan skaffe ny vifte. Men støy kan også skyldes at viften går på fullt grunnet dårlig kjøling så det kan være lurt å rense den for støv. Søk på nettet om hvordan dette kan gjøres på din maskin (forskjell fra maskin til maskin) Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Driver? mener du software driver da eller? Skal ikke være noe problem å bytte vifte, kommer ann på om du har en stasjonær eller bærebar maskin, da. Viftestøy kan skyldes fucka kulelager i vifta, mye støv i maskinen som tvinger vifta til å jobbe hardere for å kjøle ned maskinen eller software. For å kjøpe ny vifte må du oppgi hvilken maskin du har først. Dersom det kan være støv som lager trøbbel, hadde jeg kjøpt en boks med luft (fins på alle databutikker som også selger interne komponenter til bygging av maskin) Om det er software, må du oppdatere driverne dine eller bruke et program som SpeedFan for å manuelt justere hastigheten på vifta (advarsel, kan føre til overopphetning i maskinen) Oppdater drivere enkelt, automatisk og gratis med DriverMax: CNET: DriverMax SpeedFan: http://www.almico.com/sfdownload.php Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Driver? mener du software driver da eller? Skal ikke være noe problem å bytte vifte, kommer ann på om du har en stasjonær eller bærebar maskin, da. Viftestøy kan skyldes fucka kulelager i vifta, mye støv i maskinen som tvinger vifta til å jobbe hardere for å kjøle ned maskinen eller software. For å kjøpe ny vifte må du oppgi hvilken maskin du har først. Dersom det kan være støv som lager trøbbel, hadde jeg kjøpt en boks med luft (fins på alle databutikker som også selger interne komponenter til bygging av maskin) Om det er software, må du oppdatere driverne dine eller bruke et program som SpeedFan for å manuelt justere hastigheten på vifta (advarsel, kan føre til overopphetning i maskinen) Oppdater drivere enkelt, automatisk og gratis med DriverMax: CNET: DriverMax SpeedFan: http://www.almico.com/sfdownload.php Det e vifta, har prøvd med luft på boks, men funker ikke, har en HP Pavillion dv600, tror det er best å bytte vifte, men blir det dyrt?? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Det e vifta, har prøvd med luft på boks, men funker ikke, har en HP Pavillion dv600, tror det er best å bytte vifte, men blir det dyrt?? tja... om du er stødig nok på hånden koster det deg bare litt fikkling med hardware og mellom 40-70 spenn i deler... How to disassemble HP Pavilion dv6500, dv6600, dv6700, dv6800 notebooks ebay.com - HP Pavilion dv6000 fan Anbefaler at du kjøper vifta ny, og ikke brukt. =P Her er en billig vifte med gratis frakt til norge, 45 spenn: NEW!!! HP Pavilion dv6000 dv6100 dv6200 dv6500 CPU FAN Lykke til. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Det e vifta, har prøvd med luft på boks, men funker ikke, har en HP Pavillion dv600, tror det er best å bytte vifte, men blir det dyrt?? tja... om du er stødig nok på hånden koster det deg bare litt fikkling med hardware og mellom 40-70 spenn i deler... How to disassemble HP Pavilion dv6500, dv6600, dv6700, dv6800 notebooks ebay.com - HP Pavilion dv6000 fan Anbefaler at du kjøper vifta ny, og ikke brukt. =P Her er en billig vifte med gratis frakt til norge, 45 spenn: NEW!!! HP Pavilion dv6000 dv6100 dv6200 dv6500 CPU FAN Lykke til. vil helst kjøpe vifta ny, og at noen andre bytter for meg, noen som vet hvordan man gjør det, men blir dette dyrt? det er greit opptil 1000-1500 for meg men 2000-3000, da kan jeg heller kjøpe en ny.... Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Hvis det er viften som bråker kan du sjekke med produsenten (evt norsk importør) om de kan skaffe ny vifte. Men støy kan også skyldes at viften går på fullt grunnet dårlig kjøling så det kan være lurt å rense den for støv. Søk på nettet om hvordan dette kan gjøres på din maskin (forskjell fra maskin til maskin) Er dette gratis? jeg har prøvd å rense den med luft, blir litt bede, men er fortsatt en orkan inni vifta.... kan høres fra kjelleren og help opp til 3 etasje :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå