hina Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei, jeg plages med en del tanker og håper noen vil svare Min eks var veldig opptatt av å chatte og skrive lange meldinger med andre jenter i de tre årene vi var kjærester og samboere. Jeg kom over dette en dag han ikke hadde logget av facebook og jeg ble veldig overrasket. Han innrømte bl.a. å ha skrevet med en jente i over to år, og at han "kanskje burde ha nevnt det". Dette var visst nok en "viktig jente" for han, siden de snakket så godt sammen. Han skrev også med flere andre. Første gang jeg tok det ille opp var da han skrev til en jente at han ville smøre henne inn med krem.. jeg antar det var en spøk, men det gjorde vondt å lese det. Det var han som gjorde det slutt, og jeg er redd det var fordi jeg hadde problemer med å komme over episoder som dette. Jeg var mye trist og redd for å miste han. Nå ser jeg på meg selv om en sjalu person. Har jeg overreagert eller skal man ikke godta slikt i et forhold? Dagen etter at jeg flyttet ut av leiligheten inviterte han en jente på date og overnattingsbesøk, og selv om jeg ikke tror det ble noe av det, har jeg hatt noen tunge måneder nå. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Sjalu på at kjæresten din var utro og hadde hemmeligheter for deg? Tror ikke det. Spark han i ballene og si han var dårlig i senga 2 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Synes ikke du overreagerte. Vil heller si han var en douchebag som 1) ikke nevnte samtalene med disse "viktige" personene til deg og 2) slo opp med deg fordi du naturligvis ble overrasket og reagerte med å bli litt sjalu. At du ble sjalu er forøvrig helt normalt, det er ingen dårlig ting. Folk forbinder sjalusi med negativ oppførsel, men i små doser viser det bare at en person bryr seg om en annen person og er redd for å miste vedkommende. Min konklusjon ville vært at han mest sannsynlig slo opp med deg fordi han kanskje var lei av forholdet, ikke fordi du var "sjalu". Det er nok også grunnen til at han kom seg over deg så fort. Edit: Sjalu på at kjæresten din var utro og hadde hemmeligheter for deg? Tror ikke det. Spark han i ballene og si han var dårlig i senga Er helt på lag med trådstarter her, men vil bare si at jeg synes personer som setter ut sånne rykter er idioter. For det første vet du ikke at kjæresten var utro, og for det andre vet du ingenting om hvordan han var i sengen. Trenger ikke ta helt av fordi man ble såret, man kommer seg videre til slutt. Men sånn ryktespredning fra bitre personer etter et brudd setter ingen pris på. Endret 29. mars 2011 av Winston Wolf 1 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Hmms.. Kan først nevne litt fra forholdet mitt, da. Jeg har vært på mye forskjellig av sosiale medier (mimre tilbake til IRC ) og er et sosialt vesen, både i "real life" og på nettet. Ikke at jeg henger på chat.no eller noe men jeg har både venner jeg har blitt kjent med via nettet og venner jeg ennå ikke har møtt. Prater gjerne med de og hvis noen skriver noe av interesse kan jeg feks vise dama "sjekk hva Mari skrev" uten at hu eller jeg reagerer særlig på det. I verste fall er det vel "hvem er Mari?" - jo, det er ei fra Tønsberg som jeg har prata med i noen år.. Ikke at hun vet hva vi prater om eller hvorvidt vi har hatt sex før jeg og kjæresten ble sammen, men hun vet i det minste at det eksisterer ei Mari.. På samme måte som hun vet at jeg er bestekompis med Espen. Samtidig har jeg innblikk i hennes bekjentskapskrets uten å vite noe konkret om hva hun prater med hvem om. Det går på tillit Det bør være helt i orden at eksen din har venninner som betyr mye for ham. Det kan være at han ville være villige til å ofre mer for de enn det han var for deg - på et helt platonisk nivå, såklart. Det jeg derimot reagerer på er at han aldri verken har fortalt eller "introdusert" deg for denne viktige vennen sin.. Til tross for at dere har vært sammen i et par års tid. Satt i sammenheng med å smøre inn hverandre med krem får jeg bange anelser.. Såehm.. Ny dame neste dag? Tror du heller hadde rett i mistankene dine fremfor at du var sjalu men det er ikke noen grunn til at du skal forandre deg. Lær av det, men ikke ta det med deg videre. Jeg har venninner, som jeg kan henge med/sove med/feste med, whatnot uten at det er roting eller følelser inne i bildet. Og i så fall er det viktig å være åpen om det. Forresten, ikke spark ham i ballene eller spre rykter. MELD HAM INN I KYSTPARTIET!! Endret 29. mars 2011 av Melkekartong Lenke til kommentar
hina Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Synes ikke du overreagerte. Vil heller si han var en douchebag som 1) ikke nevnte samtalene med disse "viktige" personene til deg og 2) slo opp med deg fordi du naturligvis ble overrasket og reagerte med å bli litt sjalu. At du ble sjalu er forøvrig helt normalt, det er ingen dårlig ting. Folk forbinder sjalusi med negativ oppførsel, men i små doser viser det bare at en person bryr seg om en annen person og er redd for å miste vedkommende. Min konklusjon ville vært at han mest sannsynlig slo opp med deg fordi han kanskje var lei av forholdet, ikke fordi du var "sjalu". Det er nok også grunnen til at han kom seg over deg så fort. Edit: Sjalu på at kjæresten din var utro og hadde hemmeligheter for deg? Tror ikke det. Spark han i ballene og si han var dårlig i senga Er helt på lag med trådstarter her, men vil bare si at jeg synes personer som setter ut sånne rykter er idioter. For det første vet du ikke at kjæresten var utro, og for det andre vet du ingenting om hvordan han var i sengen. Trenger ikke ta helt av fordi man ble såret, man kommer seg videre til slutt. Men sånn ryktespredning fra bitre personer etter et brudd setter ingen pris på. Takk for svar. Det er det jeg "håper" på jeg også, det er frustrerende at unnskyldningen hans var at "samvittigheten hans ødela følelsene for meg". Da hadde han sluttet for lenge siden, eksempelvis i starten av forholdet. Kjenner jeg fortsatt er veldig bitter, men vil ikke spre rykter av den grunn. Lenke til kommentar
hina Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Hmms.. Kan først nevne litt fra forholdet mitt, da. Jeg har vært på mye forskjellig av sosiale medier (mimre tilbake til IRC ) og er et sosialt vesen, både i "real life" og på nettet. Ikke at jeg henger på chat.no eller noe men jeg har både venner jeg har blitt kjent med via nettet og venner jeg ennå ikke har møtt. Prater gjerne med de og hvis noen skriver noe av interesse kan jeg feks vise dama "sjekk hva Mari skrev" uten at hu eller jeg reagerer særlig på det. I verste fall er det vel "hvem er Mari?" - jo, det er ei fra Tønsberg som jeg har prata med i noen år.. Ikke at hun vet hva vi prater om eller hvorvidt vi har hatt sex før jeg og kjæresten ble sammen, men hun vet i det minste at det eksisterer ei Mari.. På samme måte som hun vet at jeg er bestekompis med Espen. Samtidig har jeg innblikk i hennes bekjentskapskrets uten å vite noe konkret om hva hun prater med hvem om. Det går på tillit Det bør være helt i orden at eksen din har venninner som betyr mye for ham. Det kan være at han ville være villige til å ofre mer for de enn det han var for deg - på et helt platonisk nivå, såklart. Det jeg derimot reagerer på er at han aldri verken har fortalt eller "introdusert" deg for denne viktige vennen sin.. Til tross for at dere har vært sammen i et par års tid. Satt i sammenheng med å smøre inn hverandre med krem får jeg bange anelser.. Såehm.. Ny dame neste dag? Tror du heller hadde rett i mistankene dine fremfor at du var sjalu men det er ikke noen grunn til at du skal forandre deg. Lær av det, men ikke ta det med deg videre. Jeg har venninner, som jeg kan henge med/sove med/feste med, whatnot uten at det er roting eller følelser inne i bildet. Og i så fall er det viktig å være åpen om det. Forresten, ikke spark ham i ballene eller spre rykter. MELD HAM INN I KYSTPARTIET!! Nei hei! Hyggelig at du svarer Jeg er uten tvil enig i at kjæresten må kunne ha venninner (jeg har selv et par kompiser), men som du sier var det vanskelig fordi han valgte å holde det hemmelig. Mye hadde vært løst om han bare hadde vært åpen og fortalt meg om venner som faktisk var så viktige for han som han ville ha det til. Synes han la godt til rette for mistanke når han nektet for å skrive med andre jenter, når jeg uheldigvis hadde sett at han gjorde det. Og tillit ble rett og slett veldig vanskelig etter denne krem-chatten (og en klein video som i følge han kom fra en "venninne"). Det vanskeligste er at jeg fortsatt gir etter og har kontakt med han. Fornuften sier vel at han egentlig ikke fortjener kontakt etter måten han avsluttet forholdet vårt på, men det er vanskelig å gi helt slipp.. Hva ville du ha gjort? Bare droppet kontakten? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Ja. Da er det også en viss sannsynlighet for at HAN vil kontakte DEG igjen. Spill litt kostbar. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Den beste måten å komme seg over kjærlighetssorg er å bryte all kontakt i tre uker. Ingen sms, ingen e-post, ikkenoe mimring og titting på bilder. 21 dager er som regel det som skal til Bli ferdig med ham. Lenke til kommentar
hina Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Ja. Da er det også en viss sannsynlighet for at HAN vil kontakte DEG igjen. Spill litt kostbar. Det har vært kommunikasjon begge veier. Når jeg sier jeg vil bryte kontakten mener jeg å gjøre det klart for han at jeg ikke ønsker å høre noe mer fra han. Lenke til kommentar
hina Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Den beste måten å komme seg over kjærlighetssorg er å bryte all kontakt i tre uker. Ingen sms, ingen e-post, ikkenoe mimring og titting på bilder. 21 dager er som regel det som skal til Bli ferdig med ham. Etter at han hoppet på neste dame dagen etter at jeg flyttet ut brøt jeg kontakt med han i nesten 2 mnd. Det er først de siste ukene vi har tatt opp kontakten. Men det har rotet til følelsene mine igjen, derfor tror jeg kanskje det er best å bryte kontakten for godt. Men klart, det er et vanskelig valg - og jeg tok det i dag. .. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Skal ikke fyren få lov til å ha jentevenner?... Jeg personlig synes at du overreagerte, men meg om det. Lenke til kommentar
hina Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Skal ikke fyren få lov til å ha jentevenner?... Jeg personlig synes at du overreagerte, men meg om det. Så absolutt, men hadde problemer med nakenvideo fra "venninne" og i overkant flørtende chatting, og at han i tillegg nektet på disse samtalene i stedet for å være åpen. Savnet at han introduserte meg for folk når han visste at jeg hadde opplevd utroskap i mitt forrige forhold. Det går litt på respekt for hverandre. Lenke til kommentar
albions Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei, jeg plages med en del tanker og håper noen vil svare Min eks var veldig opptatt av å chatte og skrive lange meldinger med andre jenter i de tre årene vi var kjærester og samboere. Jeg kom over dette en dag han ikke hadde logget av facebook og jeg ble veldig overrasket. Han innrømte bl.a. å ha skrevet med en jente i over to år, og at han "kanskje burde ha nevnt det". Dette var visst nok en "viktig jente" for han, siden de snakket så godt sammen. Han skrev også med flere andre. Første gang jeg tok det ille opp var da han skrev til en jente at han ville smøre henne inn med krem.. jeg antar det var en spøk, men det gjorde vondt å lese det. Det var han som gjorde det slutt, og jeg er redd det var fordi jeg hadde problemer med å komme over episoder som dette. Jeg var mye trist og redd for å miste han. Nå ser jeg på meg selv om en sjalu person. Har jeg overreagert eller skal man ikke godta slikt i et forhold? Dagen etter at jeg flyttet ut av leiligheten inviterte han en jente på date og overnattingsbesøk, og selv om jeg ikke tror det ble noe av det, har jeg hatt noen tunge måneder nå. Vist han holder på sånn som det der, er du for god for ham uansett. Du kommer heilt sikkert til å finne ein ny kar som setter pris på deg, og ikkje facebook venninder. Lenke til kommentar
hina Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Hei, jeg plages med en del tanker og håper noen vil svare Min eks var veldig opptatt av å chatte og skrive lange meldinger med andre jenter i de tre årene vi var kjærester og samboere. Jeg kom over dette en dag han ikke hadde logget av facebook og jeg ble veldig overrasket. Han innrømte bl.a. å ha skrevet med en jente i over to år, og at han "kanskje burde ha nevnt det". Dette var visst nok en "viktig jente" for han, siden de snakket så godt sammen. Han skrev også med flere andre. Første gang jeg tok det ille opp var da han skrev til en jente at han ville smøre henne inn med krem.. jeg antar det var en spøk, men det gjorde vondt å lese det. Det var han som gjorde det slutt, og jeg er redd det var fordi jeg hadde problemer med å komme over episoder som dette. Jeg var mye trist og redd for å miste han. Nå ser jeg på meg selv om en sjalu person. Har jeg overreagert eller skal man ikke godta slikt i et forhold? Dagen etter at jeg flyttet ut av leiligheten inviterte han en jente på date og overnattingsbesøk, og selv om jeg ikke tror det ble noe av det, har jeg hatt noen tunge måneder nå. Vist han holder på sånn som det der, er du for god for ham uansett. Du kommer heilt sikkert til å finne ein ny kar som setter pris på deg, og ikkje facebook venninder. Takk for støtten. Nå har det gått litt tid, og jeg skjønner at det nok finnes folk der ute som ikke er helt chat addicted også. (: 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Skal ikke fyren få lov til å ha jentevenner?... Jeg personlig synes at du overreagerte, men meg om det. Er vel ikke så normalt å skulle smøre jentene inn med krem da. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Skal ikke fyren få lov til å ha jentevenner?... Jeg personlig synes at du overreagerte, men meg om det. Jentevenner er jo noe annet enn "nett-elskerinner" da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå