Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justere Ignition Timing på strømaggregat?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som vet om det går an å justere Ignition Timing på strømaggregater?

Det må vel være mulig, siden det er et eller annet som styrer det fra før av? Styres det elektronisk eller mekanisk tror dere?

Evt. hvordan justerer jeg det? :)

Er det mulig å justere tenningen på gressklipper-motorer også?

Jeg må retardere tenningen litt, siden jeg prøver å få et lite aggregat eller motor til å drives av hydrogen..

Noen her som vet om et sted det er mulig å kjøpe en liten motor, 2-5 hestekrefter eller noe sånt, samme om det er 2 eller 4 takt, helst 4 takt, og burde kunne justere timingen på? :)

Takk! :D

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er mulig men ofte er slike småmotorer såpass enkle at man ikke har noen justering fra fabrikk, det er normal elektronisk tenning med mindre du snakker om tidlig 80-tall eller eldre.

Hva slags motor har du?

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Alt er mulig men ofte er slike småmotorer såpass enkle at man ikke har noen justering fra fabrikk, det er normal elektronisk tenning med mindre du snakker om tidlig 80-tall eller eldre.

Hva slags motor har du?

Jeg har ingen motor enda, dvs jeg har en subaru legacy 1992 men den skal ikke tukles med enda :p

så jeg leter egentlig etter en rimelig motor (under 2000) men som man burde kunne endre tenningspunkt på. Det hadde vært supert om man kan justere air/fuel ratio, gjerne bare ved å strupe ned litt på bensintilførselen :)

Jeg vurderer å kjøpe denne på finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27608555

tror dere den kan justere timing eller air/fuel ratio?

Takk :D

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...