Gå til innhold

Cheddar i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Centra selger en veldig god upasteurisert Farmhouse Cheddar, jeg regner med at Jacobs også har den. Fromagerie på Majorstua har også en veldig god en.

Ellers solgte de en "Extra Mature Cheddar" på min lokale Kiwi. Den var ikke så "mature" som de ville ha det til, men mer enn den milde som ikke smaker noen ting.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Alle tre er gode kandidater, men hvis du ringer Jakobs så skaffer de det antagelig raskere hvis de ikke allerede har det. Butikken er jo fantatisk...

Ja, den butikken er en perle :D Må alltid innom 1-2 ganger i måneden.

Centra selger en veldig god upasteurisert Farmhouse Cheddar, jeg regner med at Jacobs også har den. Fromagerie på Majorstua har også en veldig god en.

Ellers solgte de en "Extra Mature Cheddar" på min lokale Kiwi. Den var ikke så "mature" som de ville ha det til, men mer enn den milde som ikke smaker noen ting.

Takk. Jeg sjekker det opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har Menyen hos meg fått inn Cathedral City Extra Mature Cheddar. Absolutt en god ost, men ikke den beste jeg har smakt. Ettersom det er den eneste jeg får tak i til den prisen i Norge, er jeg storfornøyd :D

Det var den min lokale Kiwi hadde tatt inn. Helt ok som burgerost, men de Farhouse Cheddar'ene jeg snakket om er en helt anen liga..

Lenke til kommentar

Smart Club har det beste utvalget av Cheddar jeg har sett her i landet. De har alle variantene du spør om. I tillegg har de fra forskjellige land; Irsk, engelsk, amerikansk og mer. Med farge og uten farge.

Da blir det en tur dit :D

Lenke til kommentar

Aldri smakt cheddar - tror jeg. Hvordan vil dere karakterisere smaken?

Har du spist ordentlig cheeseburger?

Viss ja,

da er det stor sannsynlighet for at osten på den var cheddar,

det kan du også se på enkelte cheddarer,

da noen av de er mer brun-gule enn annen ost.

Et eksempel på cheddar:

Cheddar-gif.gif

Lenke til kommentar

@ siste bildet: Det der er ikke Cheddar. Det er en syntetisk fremstilt "burgerost".

Cheddar er fastere (langt fra så myk at skivene må pakkes i plastikk). Det stemmer at dersom fargen er tilsvarende gul, så er den syntetisk farget.

Min lokale Meny selger både Cathedral City Cheddar og Cathedral City Extra Mature Cheddar. Sistnevnte syns jeg er veldig god. Fornøyd med at jeg kan få den såpass rimelig her i Norge. De har jo også syntetisk gul engelsk cheddar i ostedisken, som er helt ok, men milevis i fra.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

@ siste bildet: Det der er ikke Cheddar. Det er en syntetisk fremstilt "burgerost".

Cheddar er fastere (langt fra så myk at skivene må pakkes i plastikk). Det stemmer at dersom fargen er tilsvarende gul, så er den syntetisk farget.

Min lokale Meny selger både Cathedral City Cheddar og Cathedral City Extra Mature Cheddar. Sistnevnte syns jeg er veldig god. Fornøyd med at jeg kan få den såpass rimelig her i Norge. De har jo også syntetisk gul engelsk cheddar i ostedisken, som er helt ok, men milevis i fra.

Ja, er ingen ekspert på ost og det var det som kom frem når jeg søkte på "cheddar" på google images :p

Personlig bruker jeg ridderost på burger,

smaker også knallgodt,

men gir litt skarpt lukt for de som ikke er vandt med ridderost.

Edit: Bedre cheddar dette her? :hmm:

Somerset-Cheddar.jpg

Endret av malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...