Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp! Nettopp kjøpt ny pc, men starter ikke?

Anbefalte innlegg

Heisann! Har nettopp kjøpt meg "drømmepcn" da, og selvfølgelig så vil den ikke starte. (selvbygd). Det som skjer er at når jeg skrur på pcn så skur den seg på i max 0,5 sec før den slår seg av igjen. Dette gjentar seg så lenge jeg har strømtilførselen på. Viftene funker i så fall så lenge pcn er på. Noen som vet hva problemet kan være? Litt vanskelig å få løst dette, men håper på noen løsninger da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få vite hva drømmepc'en består av hadde ihvertfall ikke vært en ulempe :)

Du oppgir ekstremt lite informasjon om det som er viktig i denne sammenhengen. Har du f.eks litt erfaring med dette fra før så du forhåpentligvis har unngått de elementære brølerne under byggingen? Har du plugget i alt av kabler? Hva består komponentene av? Hva har du prøvd?

Ja, ellers blir det litt sånn standard skudd i halvblinde:

Du har plassert avstands-stykker bak HK? Og ikke minst, de sitter der de skal så de ikke kortslutter noe?

Du har plugget inn 24pin samt 8pin strømtilførsel til HK?

RAM-brikkene står slik de skal stå, og godt plantet i sporene sine?

Lenke til kommentar

Må bare beklage for å ikke ha beskrevet problemet ordentlig, men holdt på med dette til 5 om morningen og det var først da problemet ble løst! Glemte ei lita kabel selvfølgelig som førte til at jeg måtte demontere alt.

MEN, nå har jeg støtet på enda et problem. Maskinen ser ut til å fungere, viftene, lyset og grafikkortene men jeg får ikke noen signal inn på monitoren? Har GTX 560Ti som skal kjøre SLI. Har koblet både DVI og HDMI på begge men ingen signal uansett. Noen forslag?

takker!

Lenke til kommentar

Må bare beklage for å ikke ha beskrevet problemet ordentlig, men holdt på med dette til 5 om morningen og det var først da problemet ble løst! Glemte ei lita kabel selvfølgelig som førte til at jeg måtte demontere alt.

MEN, nå har jeg støtet på enda et problem. Maskinen ser ut til å fungere, viftene, lyset og grafikkortene men jeg får ikke noen signal inn på monitoren? Har GTX 560Ti som skal kjøre SLI. Har koblet både DVI og HDMI på begge men ingen signal uansett. Noen forslag?

takker!

Ja, du har følgelig noe stress med kablingen fra kortet til skjermen. Ta ut DVI kablene og sett opp til vanlig VGA, dvs benytt den kabelen med D kontakt og 3 rader med pinner i. Den kabelen skal gå fra monitor til en av utgangene på Grafikk kortet. Ved siden av HDMI utgangen. Prøv å kople opp VGA først. Så får vi se om det fungerer. Det følger med en overgang å sette på det ene uttaket for å kjøre VGA grafikk. Så da trenger du en VGA kabel opp til skjermen som også må ha en D konnektor. For å kjøe HDMI nå, så må du fortelle hvilken skjerm du har, og om den er intstillt på HDMI?

Hvis det starter opp, så går du inn i Setup, bios- for å se på innstillingene.

I og med at du ikke får noe signal på HDMI, så er det den "gamle" måten å prøve. :)

Les i brukermanualen din om du har satt opp HK til å kjøre SLI. Noen HK har nemlig en "service bryter", bridge enten på HK eller på Grafikk kortet. Det er ikke sikkert det fins, men det burde stå noe om SLI i manualen.

Videre må du også gå inn på skjermen du har for å stille den inn til databruk, om det er en både en tv og monitor, så må du sette den i data mode. Og velge HDMI før du kan se noe som helst. Men jeg vet ikke hvilken skjerm du har?

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...