Gå til innhold

Kjøpslov til gagn for missforståelse ved kjøp av mobil abonnement.


TTmusikk

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig kjøpt meg et nytt mobil abonnement.

Og i dag fikk jeg 2 fakturaer. (1 for det gamle abonnementet, og 1 for det nye)

 

Jeg ringte å spurte hvorfor jeg fikk faktura for det gamle abonnemtent som klart skulle ha vært sperret nå. De svarte at det var ikke sperret, og abonnementet fortstatt gjaldt den dag i dag, pga det var ikke sagt ifra om dette.

 

Jeg spurte angående den andre fakturaen for det nye abonnementet om hvorfor, den bare lå på 769 ,- og ikke 850,- som avtalt, og her kommer poenget.

 

Jeg fikk som svar at abonnementet jeg bruker den dag i dag, er et annet en det som faktisk var bestilt. Jeg bestilte Ucan2 med tillegg på 2000 sms, men det jeg hadde fått var, flexi talk med ikke noe tillegg på sms. (På kviteringen står det Ucan2 med 3000 ringeminutter, og mitt navn)

 

Og mitt spørsmål er da, hvilken deler av kjøpsloven kan inkludere dette.?

 

Og Hvor sterkt står saken min mot denne forhandleren, når informasjon som er blitt gitt ikke er riktig, og avtale om brudd på gammelt abonnement ikke er opprettholdt.

 

For her er følgende.

 

Vare som jeg ikke har bestilt. (Eller blitt informert om) Er blitt levert til meg

 

Abonnementet som skulle vært sperret er ikke sperret.

 

Her ble det veldig mye, men håper noen orker å ta seg bryet til å diskutere dette med meg.

 

Mvh Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har du avtalen som det står korrekt abonnement på så bør det være rimelig enkel sak å ordne opp i med enten leverandør eller selger. Når det gjelder oppsigelse er det værre. Så vidt meg bekjent er kun oppsigelse hos den gamle leverandøren/av det gamle abonnementet praksis dersom man porterer eller viderefører et nummer. Bestiller man nytt nummer/nytt abonnement må man nok ordne oppsigelse selv.

 

Ellers er det forbrukerkjøpsloven du må se på, ikke kjøpsloven.

 

Hva sier selger til dette da?

Lenke til kommentar

Vel, har du avtalen som det står korrekt abonnement på så bør det være rimelig enkel sak å ordne opp i med enten leverandør eller selger. Når det gjelder oppsigelse er det værre. Så vidt meg bekjent er kun oppsigelse hos den gamle leverandøren/av det gamle abonnementet praksis dersom man porterer eller viderefører et nummer. Bestiller man nytt nummer/nytt abonnement må man nok ordne oppsigelse selv.

 

Ellers er det forbrukerkjøpsloven du må se på, ikke kjøpsloven.

 

Hva sier selger til dette da?

 

Det han sa til meg var at han ordnet alt, men at jeg ikke kunne beholde det gamle nummeret av en eller annen grunn. Jeg spurte spesifikt om sperring av abonnementet også, og han sa til meg at det skulle ordnes.

 

Forsåvidt er begge abonnementene innenfor samme leverandør så vet ikke helt hvordan det blir.

 

Men når mannen jeg pratet i tlf med sa at han skulle sperre det nåværende abonnementet, så gikk jeg med på avtalen, og forventet at dette skulle skje.

 

Glemte helt å si, at jeg kontaktet netcom.

 

Og de skulle snakke med Ucan2 som er en mellom leverandør tydeligvis.

Og komme tilbake til meg så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...