Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 For n'te gang i vinter har jeg begynt å bli sår i halsen. Dvs, i dag tidlig hadde jeg ekkel smak i svelget, nå er det så sårt at det er krampetrekninger for hvert svelg som ikke inneholder te/drops. Normalt så har jeg sår hals i halvannen til tre dager med jevnt stigende sårhet, før den forsvinner en natt, og byttes ut med feber/tett nese/hosting og slim osv. Har astma og allergi + selverklært nedsatt immunforsvar så kan hende dette skjedde mens jeg spilte kamp på lørdag (lang trøye men kald vind). Prøver alltid å forebygge, men hva skal jeg gjøre når uhellet er ute? Har ikke så lyst å gå igjennom hele runden (kan ikke trene på ihvertfall en uke pga at forkjølelsen "aldri" slipper). Tips/råd som virkelig hjelper? Er lite interessert i "mamma kjenner et orakel som anbefaler utgått eplenektar". Tidligere har gurgling av jägermeister (funker annen sprit?), virker som det dreper/drepte bakteriene i halsen ganske effektivt. Ting som ikke funker for meg: * Varm te: I beste fall lindrene, slipper unna de verste halssmertene i tre minutt. * Kakao: Samme effekt som over, bare litt bedre smak. * Varmt vann: Ingen effekt for meg, sårt å svelge. * Kaldt vann: Desidert verst, gjør vondt og til ingen nytte. * Random væske (olje, sitron, honning osv) * Halsdrops type repsils, doc, ricola, fishermans friend Godt mulig noen av disse hjelper for enkelte, men bakteriene i min hals har ihvertfall utviklet resistanse.. Takker for alle svar som muligens kan hjelpe, begynner å bli smådesperat og vil ikke legge meg Lenke til kommentar
Sink Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvile vil jeg tro funker best. Spis godt og hvil litt ekstra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Gurgla vodka igår kveld, kjenner at jeg er mye bedre idag. Tar en til før jeg går på skolen + en liten i sekken. Sover ikke noe mer enn vanlig, men dropper styrke i 1. time og fortballtrening i kveld. Har presst i meg endel mat til frokost ettersom halsen er bra. Det har spredd seg til tett nese, men kjører aktivt med nesespray så får vi se utover dagen. Skal holde dere oppdatert Lenke til kommentar
JanneV Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Brennevin funker urmerket for meg. Virker som det tar knekken på bakteriene ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Halsen har stabilisert seg på middels sår, så den er ikke det største problemet. Derimot renner det ene og andre ut nesa mi. Slipper nok ikke unna denne gangen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå