Jefe Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Nesten så jeg fikk litt medlidhet for Ahmed, selv om jeg ikke liker han. Spesielt når han returnerte til skolen og alle bare forlot han mens det sto "killer" på tavla. Jeg synes ganske synd på ham faktisk. Må lide så jævlig under falske anklager. Stan sørger nå for at dattera til Ahmed vokser opp uten en far og kona mister mannen sin. Antar at Ahmed er død. Så mange slag på hodet tror jeg dreper deg. Spesielt når Stan får slå mens han ligger nede. Ganske sterkt og trist det der som en del annet i serien. Men så er det et aspekt jeg liker ved serien. Alt er ikke rosenrødt, for slik er det ikke i det virkelige liv heller. Kvalitetserie kan jeg skrive under på. AMC leverer som vanlig. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, og det er slik som gjør serien bra iforhold til de fleste andre "cop-shows" som går i statene. Åja, AMC leverer. Gleder meg til Hell on Wheels til høsten fra AMC. Som blir den eneste nye serien fra kanalen i 2011-2012(kanskje ved unntak av høsten 2012) siden AMC ikke har plukka opp noen nye serier i år. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Kvalitetserie kan jeg skrive under på. AMC leverer som vanlig. Amen! Har virkelig blitt glad i The Killing. I det siste har jeg blitt mer og mer skeptisk til at Ahmed er morderen. Med tanke på at det begynte å bli litt overtatt. Likevel er det ikke så mange episoder igjen, så morderen bør bli presentert i serien snart, hvis han ikke allerede har blitt gjort det? Selv har jeg lenge vært litt mistenksom på han fyren faren arbeider med, men virker litt usannsynlig at han skal være involvert i mordet. Ettersom han er så sterkt knyttet familien. Likevel så er jo de fleste mord utført av noen nære. Blir spennende å se hvordan de avslutter serien! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 AMC har en slags breakdown hver uke om hvem folk tror er mordern. http://suspecttracker.amctv.com/breakdown.php Belko(fyren som jobber med faren til Rosie) er nå på topp, og har ligget på topp i 4 uker nå. Virker som de fleste tror det er han. Håper det ikke er Bennet eller Belko. Bennet ville også ha vært litt teit nå som han så og si garantert er dau. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Likevel er det ikke så mange episoder igjen, så morderen bør bli presentert i serien snart, Danskene fyrte opp to sesonger med dette her, så det er godt mulig sesongen ender opp hengende ned fra en klippe. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Åja, de gjorde det. Jeg så faktisk den danske serien på platekompaniet forleden, men visste ikke et var to sesonger. Jeg vet ikke helt hva jeg føler for to sesonger av The Killing. Altså, hvis de klarer å opprettholde den samme oppbygningen og greier å unngå episoder uten utvikling så er jeg positiv. Men det er absolutt en utfordring å klare det. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Danskene er i ferd med å starte produksjonen av serie 3. Eller en tredje sesong. Lenke til kommentar
RainAngel Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg har ikke sett Forbrydelsen, men fikk med meg hvem morderen var. Er det noen som vet om det er samme morder i The Killing? At de har beholdt originalplottet eller om de har skrevet litt om? Men jeg har forelsket meg i The Killing! Etter årevis med glaning av CSI, Law & Order, Criminal Minds osv, er det deilig å se karakterutvikling, spesielt for de pårørende ikke bare de som skal løse saken. Det er absolutt stor forskjell på dette og de seriene der morderen fanges i løpet av 41 minutter! På den måten minner det meg om Murder One, som holdt hele Norge i suspens i ca 1996 hehe. Det er også befriende å se en serie kjemisk renset for solskinn, glætte hårfrisyrer, gratuitous scenes av strippere og lettkledde horer som har vært vitne. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Det er ikke det samme. Det er en egen handling som er løst basert på orginalen(den danske), ergo ikke handlingen men serien i sin helhet. Det er også merkelig at serien ikke har blitt fornyet, som er litt merkelig. The Killing har seertall nok til å beregnes som en suksess i AMC sine "øyne"/tall. Og jeg mistenker litt at produksjonen ikke vil gi grønt lys før sesongen er ferdig. Kanskje på grunn av de vil ikke at seerne skal vite at det kommer en ny sesong før sesongen er ferdig. Mireille Enos(Linden) sa også dette tidligere; “I haven’t heard anything one way or the other,” says Enos. “I know [exec producer] Veena [sud] has several seasons mapped out in her mind, but she hasn’t let us know anything yet.” Det er også sagt at Joel Kinnaman(Stephen) også er ledig for å spille inn en ny sesong. TV | Line - Why Hasn't AMC Renewed It For a Second Season? _______________________________________ Om dagens.. Jeg likte episoden litt, selv om svært lite skjedde så brang episodene noe mer lys inn i at andre enn Bennet og kanskje Belko også er den skyldige. Selv om episoden gjorde det åpenbart at Belko har problemer og er en smule lik Bennet som ikke sa sannheten på grunn av noe annet. Selv tviler jeg på Belko, jeg kjøper liksom ikke at at Belko kan være mordern. Han er liksom for dum, hvis han ikke bare later som han er "dum"/rar. Det kom jo fram at han også bare var en løpegutt for samme mafia`en/gruppa Stan jobbet for tidligere. Så jeg er litt usikker på om han så stor erfaring med fjerne spor og sånt som denne mordern som drepte Rosie har gjort. Av en eller annen grunn så er også Richmond litt på topp etter forrige ukes episode som den folk mistenker mest etter episode 9 sammen med Terry(tanten til Rosie) og Belko. http://suspecttracker.amctv.com/breakdown.php 3 episoder igjen av sesongen nå. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Noen som har sett the killing og forbrydelsen? Så de to første episodene av killing idag, og likte det godt, men lurer fortsatt på om jeg skal se den danske i stedet? Ser ikke helt poenget med å se begge hvis de er rimelig like eller har samme morder? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Ville ha forsattet på amerikanske. Hvis du ikke er ekstremt god på dansk iforhold til amerikansk. Lenke til kommentar
RainAngel Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) En litt underlig episode i går... Nesten ingen fremdrift i mordsaken, og kun de to hovedrollene som var med. Jeg likte episoden, den er nok en del av det å gi oss god innsikt i alle involverte. Men denne episoden kom kanskje litt sent i serien? Det er jo bare et par episoder igjen nå. Begynner å tenke litt sånn at hvis morderen viser seg å være noen vi IKKE har mistenkt før, så har serien egentlig prøvd ut et par ledetråder som ikke har ledet noen vei, og så finner de den rette ledetråden. Synes kanskje de heller kunne ha bygget opp litt mer spenning for HVEM det er. Akkurat nå er det ingen mistenkte, men de har noen som er eliminert (gutta i klassen, Bennett Ahmet osv) Belko kanskje, men hans forbrytelse var vel egentlig å snoke i huset til Larsen-familien. Men det hadde vært litt mer spennende om man fremdeles sat og hadde mange mistenkte, men de eliminerer liksom så mange her. Jeg håper det ikke blir som i Murder One (ses1), der morderen viste seg å være noen som var med såvidt i et par episoder Endret 7. juni 2011 av RainAngel Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Tulleepisode. Jeg har ingen tiltro på at saken blir løst i denne sesongen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Så nå virker det som det garantert er en i Richmond sin "sirkel" eller Richmond selv. Fikk et lite snev av frysninger på slutten når mailene poppa opp på skjermen til Richmond. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Beste slutten på en episode i alle fall. Fucking hell. Frysningene kom som bare det hos meg også. Og der var The Killing fornyet for en sesong til. Endret 13. juni 2011 av Jefe Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Denne serien tok seg veldig opp på slutten! Noen som vet om ventetiden for neste sesong er like lang som for Walking Dead og Breaking Bad?(over ett år:P) Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Blir et år, om du ikke har fått med deg så går serien på en kabel-tv kanal som ikke har så veldig mye "vinduer" å sende serien på. Neste år så blir vel serien parra opp med Mad Men de samme kveldene. Kanalen støtter også serien veldig, og det er fint å se veldig tydelig i kabel-tv seriene hvordan blir støtta og har tett dialog med sjefene for nettverkene. Ifølge serieskaper Veena Sud har kanalen hatt stor tro på serien. Ser du på for eksempel en del andre krimserier på de store nettverkene så får skuespillere sparken fra en del storserier uten at de får vite det før det kommer på nettet. For eksempel ved Criminal Minds som det linkes til, eller også spinnoff`en til Crminal Minds hvor serieskaperene fikk vite om kanselleringen på nett før de fikk vite det av kanalen. Angående slutten.. Jeg elsket slutten. Jeg ble veldig sikkert på at saken ikke ble oppklart, saken ble oppklart men det uten sannheten. Å det var det jeg forventa, bare gjort bedre enn jeg kunne forestille meg. Mordet på Rosie Larsen var bare toppen på isfjellet som kom opp av havet. Det er fremdeles mye som ligger i havet når det kommer til dette. Det blir spenndene å se hvordan ting skjer. Plot-twistene med at Holder er virkelig korrupt likte jeg, selv om det har blitt hinta til det ble det jo på en måte blitt avbekrefta. Jeg liker godt hvordan denne serien hele tiden har gått helt utenfor det å være en standard krim-procedrual, den er veldig unik og mørk for å være amerikansk krim der vi har hovedfokuset på etterforskerne. Det har klart vært noen episoder vi ikke trengte, som den episoden hvor etterforskerne sto stille og guttungen til Linden ble borte. Men igjen, sånn er det i virkeligheten. Ingen kan løse en stor sak iløpet av et døgn som på de store krimdramaene og CSI`ene. Jeg håper Belko drepte Richmond, selv om det er alltid en mulighet for at han bommet. Men neste sesong vil nok gå flere månder om ikke uker fram i tid. Er veldig intrisert i hvordan de skal gå framover neste sesong hvis Richmond dør. Det kan hende de legger saken død, men Linden vet at Richmond kan være død, hun vet hvertfall at det er noe ugler i mosen. Uansett jeg er gangske fornøyd over at serien kommer tilbake. Det er altfor få gode krim-serier der vi fokuserer på etterforskerne bak de kriminelle handlingene. Bare Luther er likeverdig i mine øyne, kan anbefale dere som enda ikke har sett den britiske perlen og liker The Killing å sjekke den ut. Godt skuespill der og. The Killing burde få et par Emmy-nominasjoner i år: Mirelle Enos - Best Actress in A Drama Michelle Forbes - Best Supporting Actress In A Drama Piloten burde få noe nominasjoner også, fordi den var gjort cirka perfekt, vil nesten si den var perfekt og. Den fanget meg hvertfall veldig, og det var godt skuespill. Uansett, takk for nå AMC. Ikke vent for lenge med deres nye serie Hell on Wheels eller sesong 2 av The Walking Dead etter sesong 4 av Breaking Bad i sommer(i juli). EDIT: Ser ut som folk hata slutten på nettet. Hmm..neivel da. Men haters gonna hate. Endret 20. juni 2011 av Maury Lenke til kommentar
RainAngel Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 For en kjedelig avslutning.... Ingen særlig oppbygning til å 'fakke kjeltringen', og de lar det hele stå åpent om han faktisk ER morderen, og om han dør, og dette med Holden da... Jeg hadde håpa på en skikkelig avslutning, og ikke noe som blir dratt ut i evigheter... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Har du plutselig fått sett hele neste sesong? Hvordan vet du at det blir dratt ut i det elendige? Bare 13 episoder er sendt og. Saken kan for all del bli oppklart tidlig neste sesong, dette var nok en måte for å innføre et konspirasjon i sesong 2. Å Richmond kan for all del være drapsmannen, tiltross for at konspirasjonen la til et uekte bevis. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Ingen særlig oppbygning til å 'fakke kjeltringen', og de lar det hele stå åpent om han faktisk ER morderen, og om han dør, og dette med Holden da... Hva forventet du? Det kommer jo en sesong 2, noe må jo få oss til å følge med videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå