Filmvenn Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Who killed Rosie Larsen? Serien er en amerikansk tolkning av den danske Emmy-vinnende serien. Orginalen er mine øyne bra, men jeg har gangske stor tro på at denne også blir bra. Serien er den nye satsningen til AMC, kanalen som tidligere har gitt oss kvalitetseriene Breaking Bad, The Walking Dead og Mad Men. Blant hovedskuespillerne finnes også svensken Joel Kinnaman fra "Snabba Cash". Denne krimdrama-serien starter 3. april på AMC. Dette er førstkommende søndag, eller natt til mandag for oss. Plot Et mord begås, offret er jenta Rosie Larsen. Vi følger etterforskningen, familien og samfunnet tett i de 13 første dagene. Hver episode vil dekke en dag, og det er karakterne som driver historien videre. Hvem er drepte Rosie Larsen? Cast * Mireille Enos as Sarah Linden, the lead homicide detective * Billy Campbell as Darren Richmond, politician running for mayor of Seattle * Joel Kinnaman as Stephen Holder, Sarah's homicide detective partner * Michelle Forbes as Mitch Larsen, Rosie's mother * Brent Sexton as Stanley Larsen, Rosie's father * Kristin Lehman as Gwen Eaton, Darren's lover and his campaign adviser * Eric Ladin as Jamie Dempsey, Darren's campaign manager Kritikerne om serien til nå. TV Guide - "What really stands out for me, in this age of cookie-cutter procedurals, is how The Killing dramatizes the devastation a violent death has on a family, a community, on the people involved in the investigation. Nothing about this show is routine." EW - "The acting is strikingly good" and that "Some viewers may find The Killing a little too cold and deliberate, but give it time. Its intensity builds steadily, giving the series unexpected power." Trailere Om serien http://www.youtube.com/watch?v=p6gfbck4gjo Trailer (4min) http://www.youtube.com/watch?v=u9av38iK_Y0 Endret 28. mars 2011 av Maury 1 Lenke til kommentar
MajorOlav Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Lover bra. Casten liker jeg, og har tro på at de gjør det bra. Brent Sexton fra Justified og Life. Også har vi amish`en fra Big Love i hovedrollen. Likte Joel i Snabba Cash, ikke nødvendigvis likte jeg filmen så utrolig men den var grei. Siden dette lover også egentlig bra, med tanke på det er AMC. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Kommer nok til å følge med på dette ja. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Nå trenger jeg en ny serie, så kommer nok til å følge med på denne her. AMC skuffer sjeldent! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Har AMC skuffa noen gang? The Prisoner remaken skuffa liksom heller ikke. Har egentlig ikke vært borti noe på AMC jeg ikke har likt. Rubicon var konge. Mad Men er bra. The Walking Dead er bra. Breaking Bad er bra. (Ikke noe aprilsnarr her) Lenke til kommentar
MajorOlav Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Nei langt ifra. Men igjen, så er det mange som ikke ser på kvalitetseriene AMC har å tilby. Nesten alle er enten gode eller fantastiske. Finner selv The Walking Dead og Mad Men fantastiske, og egentlig Breaking Bad og. Liker aldri The Prisoner-remaken, riktignok likte jeg ikke orginalen heller. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) God start. Kjenner at serien klarer å skape spenning allerede i første episode mye takket være et fett lydbilde over noen dystre scener. Kommer helt klart til å følge med på The Killing videre. Endret 4. april 2011 av Jefe Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Gangske så enig. Må også si at Michelle Forbes spilte godt i episoden, virka til tider veldig ekte den actingen hennes der. Å jeg liker hvordan det til tider virka som at den og den karaktern kunne vært skyldig i drapet. Tenkte veldig mye på partnern til Sarah, Stephen(han som spilles av han svenske) kunne være mordern da han snakke om å feste med småjentene. Seertallene var gangske bra for de to første episodene. Så dette er nok en serie som forblir på kanal hvis dette forsetter, hvis produsentene vil gå fram med flere sesonger og da. Noe jeg egentlig blir veldig usikker på. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Har lyst til å se denne serien, men burde jeg vente til den avsluttes? Hvis serien blir kansellert uten en slutt er alt bortkastet... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Nei. Du har ingenting å frykte på det. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Likte starten veldig. En serie jeg kommer til å følge med videre på. Deilig med noe god krim nå som påsken nærmer seg Lenke til kommentar
Antonio Montana Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Slenger meg på resten her, meget god start! Bet meg merke i hvor troverdige rollene er, og hvor dyster stemningen i serien er, noe soundtracket er med på å understreke. Var på utkikk etter noe annet med litt brodd og en tilsynelatende bra plott, og det fant jeg her har jeg på følelsen av. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Kjenner at serien klarer å skape spenning allerede i første episode mye takket være et fett lydbilde over noen dystre scener. Musikken synes jeg var svært variabel. Fra de svært stemningsfulle strykerne i første episode som passet den mørke atmosfæren til de totalt upassende Enya/innfødt-gjøglinga som kom etter likfunnet. Håper på mer av det første fremover. Endret 8. april 2011 av KjemikerJon Lenke til kommentar
MajorOlav Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 God episode i dag. Liker denne serien godt, riktignok ikke en serie for all men det er en sabla god krimserie som går utenfor CSI-rekka og mer inn på det menneskelige og hvordan et drap kan ha virkning på en hel by. Lurer på om Bennet Ahmed blir drept av Stan nå, eller om Linden klarer å stoppe det itide. Forresten gangske i tvil om at Bennet er skyldig i drapet på Rosie. Men for all del, han kan vært delaktig i å fjerne liket. Joel Kinnaman blir herlig for hver episode, godt at det finnes andre svensker på den amerikansk kabel tv-skjermen enn bare Alexsander Skarsgård/Stellan(hvis du regner Entourage). Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Beste episoden siden episode 3-4. De forrige var jeg ikke så stor fan av, selv om de hadde biter jeg likte litt og. Uansett så var denne episoden en god en. Kvaliteten var høy gjennom hele episoden. Å se foreldrene til Rosie gjøre seg klar til begravelsen var nesten vanskelig å se på. Samtidig som du ser også at tanta nå også hadde problemer og drakk bort det meste av det. Liker hvordan serier viser at folk faktisk sliter med dødsfall slik som det blir gjort, og det minner meg om en liten bit i Mad Men til tider. Gangske sikker på at lærærn ikke var den som gjorde det, men uansett gangske tidlig å si. Men han er garantert innvolvert på noen måte, eller vet mer enn han sier. Lurer på om kona, som er en tidligere elev av han har noe del i dette. Richmond viser seg fram til å være en snill fyr, men han er altfor naiv til å komme langt i politikken, og det skaper kjepper i hjulene hans veldig ofte. Forstår virkelig ikke hvorfor han gjør alt det, men han burde bli renvaska for drapet for Rosie for å faktisk han en sjanse for å vinne, og det synes jeg de gjør altfor lite med. Også veldig fint å se Alan Dale på skjermen, gode gamle Widmore fra Lost. Han passer utmerket i roller som politikere, advokater, business-men eller badguys. Ikke en del svar eller ledetråder denne uka, men en god slutt uten tvil. Og ja, jeg fikk også veldig sansen for "svensken" i denne episoden. Uansett, hva skal Stan gjøre med Bennet nå? Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Og ja, jeg fikk også veldig sansen for "svensken" i denne episoden. Fatter ikke hvorfor de hyrer inn en svenske når det står tusenvis av amerikanere klare til å ta rollen. Aksenten hans er bare plagsom. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Ukas episode brang opp hvertfall spørsmålet om Bennet Ahmed kan være en terrorist. Og da at Rosie var enten involvert eller støtta på noe hun ikke skulle ha sett. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Forventet å se Jack Bauer storme inn på slutten der. Tviler på at hippe Bennett er morderen, det er jo sjeldent de første man mistenker. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Riktig det, synes det virker for åpenbart og. Da serien ser ut til å fokusere sterkt på at han er mordern, i et lite forsøk på å mislede oss. Men det er også mulig at Mohammed, denne vennen til muslim-Bennet kan ha stått bak drapet og derfor Bennet vet så mye mer enn han sier. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Veldig bittersøtt slutt, bra cliffanger. Virker som Ahmed er passe dau nå, hadde vært det beste om han endte opp død. Slik det virket som. Nå er vel etterforskningen også tilbake til null, med Ahmed mest sansynelig død og Mohammed-delen bare noe "uskyldig". Å se Belko så veldig gal var gangske merkelig når jeg så det først, men kan hende at han bare skader seg for å skaffe Stan Larsen et alibi med at de to sloss. Å se Stan slå ned den mistenkte mordern til hans datter var gangske vulgært gjort synes jeg, og likte det. Nesten så jeg fikk litt medlidhet for Ahmed, selv om jeg ikke liker han. Spesielt når han returnerte til skolen og alle bare forlot han mens det sto "killer" på tavla. Liker godt de psyklogiske aspektene ved serien, det er en veldig anderledes krimserie enn de andre amerikanske krimseriene der politi-etterforskerne er i fokus. Kanskje en liten ting jeg reagerer på og. Hvorfor er det så mye "slapt" politiarbeid i serien? Kanskje bra at vi har en politiserie igjen der hvor politiet ikke er perfekte, istedenfor det vanlige der det bare er få korrupte som er eneste problemet. Tenker spesielt på hvorfor Ahmed ikke ble beskyttet. Å hvorfor sa ikke Linden at Ahmed ikke var skyldig til han var bekreftet som drapsmannen til Rosie? Ikke noe irriterer meg, men reagerte litt på det. Uansett gleder meg neste episode. Liker denne serien, det er kvalitetserie jeg liker godt. Det blir som en blanding av In Treatment og en eller annen nordisk(ikke norsk) krim gjort om til amerikansk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå