simalarion Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) UFF for en ond diskjusjonsirkel det er her nå, i utgangspunktet (Som flere andre har nevn nå) er det bare latterlig å diskutere "unødvendig" ytelse. Man ha aldrig spart penger ved å kjøpe Highend kort, Så "unødvendig" er utrolig lite beskrivendet. JO, kortet mitt sliter pr i dag med spill alleredet på 1900x1200 med all eyecandy på topp. Det er bare tull det flere sier. Titler som Shogun 2 , Cliffs over Dover gruser kortet mitt totalt. Sist nevnte ser vanvittig bra ut men når jeg feks fløy over London i går var jeg nede en fast FPS på 5 til 14, og da haddet jeg satt ned bygningsintensitet på middels. Så unødnvindig ytelse i forhold til hva?. Endret 1. april 2011 av simalarion Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 JO, kortet mitt sliter pr i dag med spill alleredet på 1900x1200 med all eyecandy på topp. Det er bare tull det flere sier. Titler som Shogun 2 , Cliffs over Dover gruser kortet mitt totalt. Sist nevnte ser vanvittig bra ut men når jeg feks fløy over London i går var jeg nede en fast FPS på 5 til 14, og da haddet jeg satt ned bygningsintensitet på middels. Så unødnvindig ytelse i forhold til hva?. Hjelper det å sette ned oppløsningen i de situasjonene du får så lav framerate i de spillene? Det er ikke heller at spillet kveler CPU'en med draw calls her (blir forøvrig spennede å se hva DX11 gjør for Shogun 2 her hvis det er tilfelle). På godt og vondt har behovet for entusiast eller high-end hardware generelt blitt betydelig mindre, mye takket være konsollene. Per idag er det ingen spill som "oppmuntrer" meg til å oppgradere. På de få spillene der jeg må justere ned på instillingene syns jeg ikke at jeg går glipp av mye. Jeg kunne dog ha tenkt meg de ekstra lys kildene som DX11 i Dragon Age 2 gir, men med så horribel ytelse DX11 renderen der har så frister det ikke å kjøpe kraftig nok hardware bare for å kunne kjøre det. Men for all del, har man et multi-skjerm oppsett eller bare har krevende spill som er viktig for en der man vil ha best mulig framerate og grafikk så er det klart at skjermkort som GTX590 forsatt har noe for seg. Lenke til kommentar
mojojojo Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Om du derimot er av de meget få som sitter på en skjerm som kan gi deg 2560 x 1600 piksler så kan det ha noe for seg, selv om du like gjerne kan gå ned et par hakk på oppløsningen og heller øke bildekvaliteten. At det er meget få som sitter på en skjerm som kan gi 2560 x 1600 synes jeg er merkelig, men det er mulig at det stemmer. Men rådet om å "gå ned et par hakk på oppløsningen og heller øke bildekvaliteten" høres ut som det er gitt til folk med CRT-skjermer. Jeg kjører i alle fall native oppløsning hvis det er mulig selv om jeg må ofre noe på bildekvaliteten. Eller er det faktisk kurrant å gå ned i oppløsning? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) MistaPI mener nok ikke at oppløsningen skal endres permanent, eller spille på den oppløsningen, men at simalarion skal senke oppløsningen midlertidig for å sjekke om ytelsen øker noe særlig. Dette for å utelukke/sjekke om det er snakk om en eventuell CPU-flaskehals. Det å kjøre noe annet enn nativ oppløsning er nok på ingen måte særlig heldig, da det ser rimelig elendig ut for å si det mildt på de fleste skjermer. (da er det bedre å senke detaljnivået et hakk eller to) Endret 1. april 2011 av Andrull Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 hei, har noen testet 590 med de driverene som kom ut for noen dager siden? (ligger noen beta drivers ute som lover UTROLIGE ytelsesforbedringer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå