Dysania Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei. Jeg har et lite problem med pcen. Den har en tendens til å slå seg helt av uten varsel av noe slag. Jeg skjønner ikke helt hvor problemet ligger. Tingen er at det skjer hyppigere når jeg spiller, men kan skje når som helst. Noe som fjerner min første mistanke som er dårlig strømforsyning. Min andre mistanke er overoppheting. Men jeg er litt usikker på denne da jeg har 4 vifter som alle virker som de skal. Jeg har også et program som overvåker varmen på skjermkortet som ligger på rundt 50 grader når den skrur seg av. Noe som utelukker overoppheting av skjermkortet. Jeg tror muligens det kan være overoppheting av CPU, men dette har aldri vert et problem før. Er det andre ting som kan forårsake en slik reaksjon? Både skjermkort og minne er ganske nytt... Specs: Memory: 4096MB RAM Processor: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit Card name: NVIDIA GeForce GTX 480 Display Memory: 3294 MB P.S. Jeg burde vel kanskje nevne at jeg har prøvd speedfan for å finne ut tempratur, men skjønner meg egentlig ikke noe på det. Da det viser noen latterlige tempraturer som minus 100 grader og over 100 grader Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvor stor PSU har du? Du kan evnt skru opp maskinen og se etter støvlaget som kanskje ligger på CPU'en. Hvis det blir varmt i maskinen din, er det naturlig å anta at ikke alt er som det skal være. Evnt, blås maskinen med trykkluft. Pleier å gjøre susen Lenke til kommentar
Dysania Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Ja det var det da, husker faktisk ikke, vet du hvordan jeg kan finne det ut? Mener å huske det ikke var så altfor mye. Men har virket på alle spill jeg har spilt, inkludert spillet jeg spiller nå. Call Of Duty - Modern Warefare. Det er ikke så mye støv, jeg sjekket det, men kan jo være det lille som er der er det som skaper problemer. Kan prøve å få blåst ut litt, å se om det hjelper Endret 28. mars 2011 av Dysania Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du kan laste ned Realtemp for å se på temp. Deretter stresser du maskinen med f.eks Prime95. Lenke til kommentar
Dysania Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Lastet ned Realtemp og Prime95 og fant temmelig raskt ut at det faktisk var overoppheting som var problemet. Da stress testen fikk pcen til å skru seg av og temperaturen nådde 128 grader :S... Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
beirch Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Du får prøve å åpne PC'en, ta av CPU kjøleren og se om det kanskje er for mye kjølepasta på. Det skal ikke være mer enn et ca. 0,5mm tykt lag. Pass også på å få kjøleren ordentlig på plass igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå