Bendorama Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei, Jeg har bare prøvd i 1 time Linux Mint i tja 2008 tror jeg, men tenkte nå jeg skulle få litt liv i en gammel dell inspiron 2200 Spec: Prosessor: Celeron M 1,3 GHz Minne: 512 MB Harddisk: 40 GB Optisk: DVD-rom/CD-RW Grafikk: Intel Extreme II Hva Linux bør jeg bruke på denne? egentlig prøvd 10.10 Desktop versjon på den, men dette virker noe krevende egentlig. Er det noe bedre med notboke versjonen av 10.10 av ubuntu eller bør jeg satse på en annen versjon? Versjonen skal helst kunne laste ned ulike spill, fordi frøkna vil vist spille litt på den. Bare slike "tull" spill som man kan laste ned gratis innebygd i 10.10 om dere skjønner. Takker for anbefalinger som skulle komme. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Lubuntu eller Linux Mint 10 LXDE er greie distroer til dim PC. Mint er kanskje den greieste hvis du har vært borte fra Linux en stund. Linuxmint.com har et veldig godt og oversiktlig forum. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg kjørte VectorLinux 5.0 på en gammal haug av en laptop for noen år siden - og det kjørte helt greit. Var vel snakk om 128 MB RAM, og 700Mhz CPU. VL er basert på Slackware, men ikke la deg skremme; den er ganske lett å forstå seg på! =) http://www.vectorlinux.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå